Centrum dopravního výzkumu jako pravidelně informovalo o tom, jak si vedly elektromobily během minulého měsíce. K poslednímu únorovému dni bylo v České republice konkrétně provozováno téměř 39 tisíc osobních bateriových elektromobilů kategorie M1. V průběhu prvních dvou měsíců letošního roku přitom bylo nově registrováno 1 718 těchto vozidel (meziročně + 86,3 %). Tržní podíl bateriových elektromobilů dosáhl 4,6 % a nejvíce registrací (355) zaznamenala Škoda Enyaq, jež následoval Elroq s 240 registracemi. Třetí místo obsadil Volkswagen ID.7 (94).

Bateriové elektromobily byly s podílem 4,6 % třetí nejoblíbenější volbou, nepřekvapivě si nejvíce registrací s 67,5% podílem připsaly benzínové motorizace (meziročně -6,5 %), před naftovými s 22,4% podílem (meziročně -10,3 %), plug-in hybridní motorizace volila 3,2 % (meziročně +34,8 %), zatímco vozidla na zkapalněný ropný plyn LPG cca 2,3 % (meziročně +28,5 %).
Český trh s elektromobily v ČR v lednu a únoru 2025 vzrostl meziročně o 86,3 %!
— Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. (@cdv_cz) March 6, 2025
Tržní podíl BEV dosáhl 4,6 %. Žebříčku registrací vládne Škoda Enyaq (355) před Elroq (240) a VW ID.7 (94). 👉 https://t.co/9f9u1U2azw#elektromobilita #CDV #cistadoprava pic.twitter.com/nhwylDASCo
„Škoda zažívá velmi pozitivní začátek roku s téměř čtyřnásobným nárůstem registrací elektromobilů, podpořeným novým modelem Elroq. Volkswagen, druhý v pořadí, registrace prakticky ztrojnásobil, nejoblíbenějším modelem byl ID.7. Tesla, loňský lídr trhu s bateriovými elektromobily, zaznamenala meziročně 15% pokles odbytu. Tento stav byl do určité míry očekávatelný, zejména kvůli předpokládané odložené poptávce v důsledku modernizace klíčového Modelu Y. Jakým způsobem ovlivní registrace značky kombinace tohoto faktu spolu s rostoucí konkurencí ukážou nejen v Česku následující měsíce,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.
Jak pak odhaluje infografika výše, velmi spokojeni mohou být především v Mladé Boleslavi, neboť přibližně každý třetí nový letos registrovaný elektromobil byl značky Škoda (595 registrací, 34,6 %), následoval Volkswagen (190, 11,1 %), Tesla (174, 10,1 %), Hyundai (96, 5,6 %) a BMW (89, 5,2 %).
Nakonec jsme se také dozvěděli, že bylo letos dovezeno 1 034 ojetých osobních bateriových elektromobilů (4,7% podíl na trhu dovezených ojetin), jak vyplývá ze zdrojových dat Ministerstva dopravy a Svazu dovozců automobilů.
A bude lepe. 👍