Česká pošta chce pořídit 250 elektromobilů

1
Česká pošta chce pořídit 250 elektromobilů
Fotografie: Petr Vomáčka, fDrive.cz
  • Součástí dodávky automobilů je i 80 dobíjecích stanic
  • 120 elektromobilů bude osobních
  • Nákladních vozů bude 130

Objevilo se nové výběrové řízení České pošty, která požaduje po dodavateli 250 elektromobilů. Výběrové řízení je účelově rozděleno do dvou částí, jelikož předmětem plnění části 1 je nákup 120 kusů elektromobilů kategorie M1 a 30 nabíjecích stanic, v části 2 má dodavatel nabídnout 130 kusů elektromobilů kategorie N1 a 50 nabíjecích stanic. Pošta plánuje nákup elektromobilů spolufinancovat z rozpočtu Státního fondu životního prostředí v rámci Národního programu Životní prostředí.

Zajímavostí celé zakázky je fakt, že přípravy zadávacích podmínek neboli předběžné tržní konzultace na základě §33 zákona o zadávání veřejných zakázek se už v březnu účastnila čtveřice dodavatelů elektrických vozidel. Prvním je Renault Česká republika, druhým Ford Motor Company, třetím P Automobil Import a čtvrtým Auto Palace Spořilov. Účelem konzultace bylo ověření dostupnosti vozidel a dobíjecích stanic na trhu v zadavatelem požadovaných počtech, technické specifikace a termínů dodání.

Podrobná technická specifikace osobních vozidel

Osobní vozidla mají mít minimální dojezd na jedno nabití 350 km, nabíjecí výkon DC konektoru minimálně 100 kW, minimální použitelná kapacita baterie je stanovena na 60 kWh, minimální výkon motoru má být 100 kW a zavazadlový prostor má mít objem 350 litrů. Volitelná výbava vozidel má obsahovat ambientní osvětlení interiéru, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, zadní parkovací kameru, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla + elektricky ovládaná všechna okna.

Podrobná technická specifikace nákladních vozidel

Nákladní vozidla mají mít dle podmínek výběrového řízení celkovou hmotnost do 3,5 tun, takže se jedná čistě jen o elektrické dodávky. Užitečné zatížení včetně řidiče musí být minimálně 900 kg, výkon motoru je stanoven na minimálně 80 kW, použitelná kapacita baterie musí být nejméně 50 kWh a dojezd na jedno nabití nesmí být nižší než 200 km. Nákladový prostor má také jasná pravidla. Výška nákladového prostoru nesmí být menší než 1 300 mm, šířka menší než 1 620 mm, šířka mezi podběhy nesmí být menší než 1 240 mm a délka nesmí být menší než 2 500 mm.

Podrobná technická specifikace AC nabíjecích stanic

Nabíjecí stanice pro dobíjení osobních vozidel mají mít stupeň ochrany minimálně IP54, minimální nabíjecí výkon 22 kW, zabudovaný 4metrový nabíjecí kabel s koncovkou Typ 2 a komunikace má být OCPC 1,6.

Kde a kdy budou elektromobily jezdit?

Elektromobily jsou plánovány pro provoz v depech České pošty v Satalicích, Českých Budějovicích, Plzni, Ústí nad Labem, Pardubicích, Brně a Ostravě. První várka 60 kusů dodávek a 60 kusů osobních vozidel je stanovena v termínu od 1. ledna 2024 do 31. května 2024 a druhá várka 70 kusů dodávek a 60 kusů osobních elektromobilů je pak stanovena nejpozději do 30. listopadu 2024.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Nechce se mi dohledávat podmínky výběrového řízení, které bude jako vždy "cinknuté", už jen ze seznamu firem zúčastněných v předběžné tržní konzultaci je vidět, že lídři na trhu v kategorii M1 se nezúčastnili, zřejmě součást taktiky. Auto Spořilov může de facto nabídnout cokoli ze současné produkce Škody, VW, Volva, Hyundai apod. Jsem zvědav, co nakonec vyberou a za kolik.

Každopádně poštovní dodávky v Praze dávají smysl poměrně velký, U osobních aut jejich uplatnění netuším k čemu je management bude využívat. V Praze je používaly státní organizace na cesty do centra kvůli parkování, jinak to na delší cestu nikdo nechtěl. Bohužel systém takových výběrových řízení přináší jednu velkou nevýhodu, pokaždé se nakupují auta jiného výrobce a to jen v desítkách kusů.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze