Ode dneška je v Praze o jednu ultrarychlou dobíjecí stanici pro elektromobily více, a to konkrétně na Praze 10 před samotnou centrálou Pražské energetiky v ulici Na Hroudě. Pražská energetika tak do své sítě nabíjecích stanic PREpoint zařazuje v pořadí již 600. nabíjecí stanici, díky které mohou uživatelé elektromobilů nabíjet své elektromobily výkonem až 150 kW. Rychlost nabíjecí stanice byla demonstrována na elektromobilech z produkce koncernu Volkswagen. Konkrétně šlo o vozidla Audi Q8 e-tron, Volkswagen ID.Buzz a faceliftovaný Volkswagen ID.3.
V úvodu akce poděkoval předseda představenstva Pražské energetiky Pavel Elis starostovi Prahy 10 Martinu Valovičovi za spolupráci při prosazení umístění dobíjecí stanice před sídlo Pražské energetiky. „Umisťování dobíjecích stanic v rámci Hlavního města Prahy není jednoduchá věc a provází ji dlouhý proces povolování. Pražská energetika se věnuje výstavbě dobíjecí infastruktury již přes 10 let. První dobíjecí stanici jsme otevírali v roce 2011 v obchodním centru na Chodově a prvních 100 dobíjecích stanic jsme budovali 10 let. Dalších 500 dobíjecích stanic jsme budovali 2,5 roku. Toto je 600. dobíjecí stanice, je tedy vidět, jak zrychlujeme tempo a technologie jdou dopředu. Elektromobilita má budoucnost, přestože jí stále spousta lidí nevěří a tvrdí, že elektromobily stejně produkují emise, ale jinde, než jsou provozovány. Z pohledu městské aglomerace a hustě osídlených míst to má význam, jelikož je auto neprodukuje v místě, kde je provozováno. Pražská energetika dodává do svých dobíjecích stanic pouze elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů“, uvedl Pavel Elis.
V současné době má Pražská energetika ve své síti PREpoint v provozu 600 nabíjecích stanic, z nichž je zhruba 400 na území Hlavního města Prahy a zbylých 200 je po různých částech České republiky. Nabíjecí stanice jsou zejména v oblastech s vyšší koncentrací pohybu, jako jsou krajská města nebo okolí dálnic. „Otevření 600. nabíjecí stanice je pro nás určitý milník, jelikož se nám podařilo otevřít další ultrarychlou nabíjecí stanici v Praze. Opravdu jsme hlavně městská firma, ale pokrýváme i Českou republiku. Nabízíme řidičům elektromobilů možnost dobíjet je, ať už jsou v práci, doma, na nákupech, za zábavou anebo na cestách. Tím se stává Pražská energetika určitým symbolem energie a pokroku tohoto města, což je i slogan firmy. Dále nám tento milník nastavuje další ambiciózní cíle. Chceme posilovat výkon stávajících dobíjecích stanic. Otevírá se tak i další etapa v podobě neveřejného dobíjení. Pražská energetika má komplexní řešení pro logistické a přepravní společnosti, provozovatele taxislužeb, veřejnou správu a nabízí návrh, výstavbu také provozování a servis,“ řekl šéf sekce e-mobility Pražské energetiky Libor Hladík.
Na to navázal starosta Prahy 10 Martin Valovič: „Jsem nesmírně rád, že máme silného partnera, jako je Pražská energetika, a můžeme zde společně elektromobilitu rozvíjet. Elektromobilita se stává nedílnou součástí našich životů, ať se to někomu líbí, nebo ne. Je to zkrátka fenomén, který má před sebou velkou budoucnost. Když se na to dnes podíváme, tak elektromobily nevlastní pouze soukromníci, carsharingové společnosti nebo rozvážkové služby, na elektromobilitu přechází i komunální technika nebo MHD. Rezidentům zavedení elektromobility přinese snížení lokálních emisí, což je, myslím, vítaný benefit. Přeji Pražské energetice, aby se co nejdříve počet dobíjecí stanic zdvojnásobil.“ Přání starosty Martina Valoviče se dozajista brzy vyplní, jelikož do roku 2030 má Pražská energetika v plánu zdvojnásobit počet dobíjecích stanic, a dostat se tak na počet 1 200.
Mnoho úspěchů v budování dalších dobíjecích stanic a rozšiřování sítě dobíjecích stanic ve svém projevu zmínil také Dušan Klimek, manažer e-mobility pro korporátní zákazníky Porsche Česká republika. Před touto akcí se snažil co nejvíce vybít baterii jednoho z předváděných vozů, konkrétně Volkswagenu ID.3, aby pak mohl ukázat, jak rychle tato dobíjecí stanice umí elektromobil dobít. Přestože s ním týden jezdil po různých oblastech České republiky, nepodařilo se mu ji dostatečně vybít, a tak musel o pomoc poprosit své kolegy. „Dnešní elektromobily nemají problém s celkovým dojezdem, jako to bývalo dříve, dokonce i hustota dobíjecích stanic bohatě pokrývá potřeby elektromobilistů. Budeme-li počítat, kolik stráví času motorista při tankování pohonných hmot a placení u pokladny, dostaneme se na cca 8 až 12 minut, což je kolikrát doba potřebná k dobití elektromobilu na ultrarychlé nabíjecí stanici,“ dodal na závěr Klimek.