Základní ekonomická poučka říká, že snížení ceny znamená nárůst zákazníků. To se nyní týká elektromobility a zejména pak carsharingu, který nás dnes bude zajímat primárně. Jeho ceny už se dostávají na úroveň, kdy spoustě lidem může začít dávat smysl.
Ať už na nějaký nákup nebo výlet, auto potřebujeme prakticky všichni, ale ne každý ho potřebujeme vlastnit. A to je přesně situace, kdy přijde vhod využít služby nějakého toho carsharingu. Proč zrovna carsharing a ne autopůjčovna? Carsharing má výhodu, že neskládáte žádné velké zálohy, ani neřešíte žádné papírování, jako to v případě autopůjčoven často bývá. Carsharing se také skvěle hodí na kratší zápůjčky a tím, že auta stojí na ulici, si to vaše vyzvednete prakticky kdykoli – nejste závislí na otevírací době či nějaké konkrétní osobě.
Otázkou je však cena. Vyplatí se carsharing, nebo ne? Takový CAR4WAY, který v Praze funguje už několik let, se dostal s cenovkou za zapůjčení auta na 24 hodin na pouhých 390 korun. K tomu se vám budou účtovat ujeté kilometry. Když si tedy od CAR4WAY půjčíte třeba Škodu Citigo na dva dny a najedete 50 kilometrů, kolik zaplatíte? Dvakrát 390 korun za zapůjčení plus 245 korun za nájezd (50 ujetých kilometrů krát 4,90 Kč, což je sazba za kilometr) = auto vás tedy v takovém případě vyjde na 1 025 Kč.
Ani jiné modely vás nepřijdou draho. Škoda Rapid je pouze o 100 Kč dražší a za populární Škodu Octavii zaplatíte 590 Kč. Nemusíte řešit žádnou pojistku a díky možnosti stát v modrých zónách v Praze ani parkování. Jednoduše za auto platíte, jen když ho potřebujete.