Prakticky neuplyne měsíc, aby se médii neprohnala zpráva o další revoluci ve vývoji baterií u čínské společnosti CATL, která se rychle vypracovala na světovou jedničku nejen co do vyráběných objemů, ale i vývoje. Ta nejnovější podle CnEVPost uvádí, že plug-in hybridy (PHEV) či elektromobily prodlužovačem dojezdu (EREV) ujedou nově 400 km čistě elektricky, i když není úplně jasné, podle jaké normy. I kdyby však mělo jít o optimistickou čínskou metodiku CLTC, stejně jde o působivé číslo. Protože i po velmi hrubém odhadu přepočtu na WLTP by pořád šlo o nějakých minimálně 250 km. A to je minimálně dvojnásobek, něž umějí nejlepší současné PHEV i EREV. Baterie by se navíc měla za optimálních podmínek umět nabíjet rychlostí 4C až 280 km za 10 minut.
Baterie, nazvaná CATL Freevoy, dostala vylepšené materiály článků a používá katody s ochrannou vrstvou proti nežádoucím chemickým reakcím. Sodíkové ionty pak zajišťují funkci i při teplotách -40 °C a schopnost nabíjení při -30 °C a už od -20 °C zcela normální chování jako za vyšších teplot. Vše korunuje výrazně vylepšená nabíjecí a vybíjecí strategie, která přesněji hospodaří se zbývající energií. Nový typ baterie už používají značky Li Auto či Avatr, od příštího roku se očekává jejich masové nasazení u automobilek Geely, Chery, GAC a Voyah.