Cassidy se mohl přiblížit k titulu. Vlastní chybou ale daroval vítězství da Costovi

Cassidy se mohl přiblížit k titulu. Vlastní chybou ale daroval vítězství da Costovi
Fotografie: Formule E
  • Úvodní ePrix Portlandu po šokujícím závěru vyhrál António Félix da Costa
  • Vítězství mu zajistila chyba Nicka Cassidyho pouhé kolo před koncem
  • Velkou porci smůly si vybral i týmový kolega Mitch Evans
  • Stupně vítězů brali Robin Frijns a Jean–Éric Vergne
  • Do závodu nenastoupil nemocný Oliver Rowland

Portugalský závodník António Félix da Costa zvítězil v úvodním závodě v americkém Portlandu a z posledních 4 podniků si připsal již třetí vítězství. Jezdec Porsche sice projel prostorem cílové rovinky jako druhý, ale vítězství mu připadlo záhy poté, co Mitch Evans z Jaguaru obdržel 5sekundovou penalizaci. Tu pilot Jaguaru a jeden z hlavních protagonistů letošní sezony dostal za kontakt z úvodu závodu s vozem McLarenu Jakea Hughese. Trest od vedení závodu Evanse hodně rozlítil, neboť se hájil tvrzením, že Hughes mu nenechal místo a kontaktu tak z jeho pohledu nešlo zabránit. Ani následný protest Jaguaru však komisaře neobměkčil.

Sestřih kvalifikace

Evans se po startu z pole position, kterou následně proměnil ve „vítězství“, nakonec propadl až na osmé místo. Na stupně vítězů proto da Costu doprovodili druhý Robin Frijns a třetí Jean–Éric Vergne. Pro stáj Jaguaru šlo o závod jako ze zlého snu. Ještě dvě kola před koncem úvodního závodu se totiž zdálo, že si dojede pro takzvaný double. Ve vedení byl lídr šampionátu Nick Cassidy a za zády si vezl právě svého týmového kolegu. Následně však Cassidy udělal jezdeckou chybu v závěrečné pasáži okruhu, kdy netrefil apex jedné ze zatáček. Průjezd jej rozhodil natolik, že skončil v hodinách a mimo dráhu. Po návratu na trať už mu patřila jedna z posledních příček.


Stejně jako v loňském roce se ePrix rozjela v duchu cyklistického pelotonu, čemuž zkrátka nahrává charakteristika okruhu – široká trať s vysokým rychlostním průměrem. Jezdci tak šetřili energii v kompaktním balíku, který byl sjetý do pár sekund. V závěrečné třetině se tempo závodu zpomalilo, což vedlo k častějšímu předjíždění. Z čela se proto stáhli oba jezdci týmu Andretti, kteří do té doby odtáhli pole většinu distance. Momentem, kdy se začalo opravdu závodit, bylo 20. kolo. Tehdy se o slovo přihlásil právě Cassidy, jenž měl dostatek energie, a proto se snažil natáhnout celé startovní pole.

Tempo vůbec neakceptoval druhý muž průběžného pořadí Pascal Wehrlein, který se navíc potýkal s velkým úbytkem energie a zaujímal pozici na konci první desítky. Následně přišla již zmiňovaná chyba Cassidyho, což otevřelo bránu k vítězství da Costovi, jenž již v té chvíli věděl o penalizaci pro Evanse. Jelikož však byl nakonec Evans jediným výrazněji bodujícím pilotem z velké trojky ucházející se o titul, před nedělní reprízou i tak zdramatizoval závěr ročníku. Z tohoto boje již před startem ePrix v Portlandu vypadl v pořadí čtvrtý Oliver Rowland, který se potýkal s nemocí a do víkendových závodů vůbec nenastoupil. V týmu Nissan jej nahradil Brazilec Caio Collet. Celkově se však Nissanu závod nevyvedl a Collet i Fenestraz skončili hluboko za bodovanými pozicemi.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 7/10
Nejlepší pilot: Edoardo Mortara
Největší smolař:Nick Cassidy
Číslo závodu: 1, tolik kol dělilo Nicka Cassidyho od vítězství
Nejrychlejší kolo: Jake Dennis
Za očekáváním: McLaren

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche - 25
2. Robin Frijns Envision Racing +0,415 s 18
3. Jean-Éric Vergne DS Penske +1,440 s 15
4. Edoardo Mortara Mahindra Racing +1,701 s 12
5. Nico Müller ABT Cupra +2,086 s 12
6. Jake Dennis Avalanche Andretti +2,634 s 8
7. Sam Bird NEOM McLaren +2,858 s 6
8. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +4,507 s 7
9. Stoffel Vandoorne DS Penske +5,183 s 2
10. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +5,563 s 1
11. Lucas di Grassi Abt Cupra +6,325 s
12. Nyck de Vries Mahindra Racing +6,477 s
13. Norman Nato Avalanche Andretti +6,487 s
14. Sérgio Sette Camara ERT Formula E +6,857 s
15. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +8,686 s
16. Jehan Daruvala Maserati Racing +9,031 s
17. Dan Ticktum ERT Formula E +9,186 s
18. Caio Collet Nissan Formula E +15,005 s
19. Nick Cassidy Jaguar TCS Racing +15,445 s
20. Sébastien Buemi Envision Racing +58,409 s
21. Jake Hughes NEOM McLaren +1 kolo
22. Maxmilian Günther Maserati Racing DNF

Sestřih závodu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze