Byton si chtěl do budoucna vybudovat silnou pozici na světových trzích, jenže nyní bude rád, když vůbec přežije. O všem informuje insideevs.com. Budoucnost firmy hatí také fakt, že od 1. července šla většina zaměstnanců v domovské Číně na půlroční dovolenou. Přitom něco podobného se již stalo v dubnu, kdy šli na delší dovolenou zaměstnanci v USA.
Byton ukázal téměř finální podobu M-Byte na CES 2019
Vše se přitom děje kvůli následkům koronavirové krize. Ta zamíchala s celým automobilovým trhem. Není proto divu, že začínající výrobce elektromobilů má existenční potíže a na nějakou dobu vlastně „propustil“ takřka všechny zaměstnance. Zůstala jich jen malá hrstka, která by měla firmu držet nad vodou. Objevují se však zprávy, že firma současně dluží také na výplatách, a to zpětně za čtyři měsíce.
Přitom potenciál značky ukázal již dříve Byton M-Byte. Ten se měl ukázat na trhu v Evropě již na konci příštího roku, přičemž objednávky na vůz se měly spustit v druhé polovině letoška. My jsme si auto mohli podrobně prohlédnout na mnoha akcích a dokonce se v něm i svézt. Tým vedli zkušení manažeři z BMW a vše nasvědčovalo tomu, že se skutečně dočkáme cenově zajímavého technologicky našlapaného luxusního vozu. To již neplatí a vůbec není jasné, zda dojde k finální produkci. Pokud se Byton nedočká nějaké finanční pomoci, pak je dost možné, že jak rychle tato značka vznikla, tak i zanikne.
Konkurent pro Teslu cení zuby. Co bude umět Byton M-Byte?
Technické parametry Byton M-Byte Base Model
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 850 × 1 940 × 1 650 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 72 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ?, dojezd: 400 km |
Cena od | 1 200 000 Kč |