Byton hlásí existenční potíže. Za vše může koronavirus

Byton hlásí existenční potíže. Za vše může koronavirus
Fotografie: Byton
  • Zaměstnanci mají půlroční dovolenou
  • První hotový vůz značky se možná vůbec nezačne vyrábět

Byton si chtěl do budoucna vybudovat silnou pozici na světových trzích, jenže nyní bude rád, když vůbec přežije. O všem informuje insideevs.com. Budoucnost firmy hatí také fakt, že od 1. července šla většina zaměstnanců v domovské Číně na půlroční dovolenou. Přitom něco podobného se již stalo v dubnu, kdy šli na delší dovolenou zaměstnanci v USA.

Byton ukázal téměř finální podobu M-Byte na CES 2019

Vše se přitom děje kvůli následkům koronavirové krize. Ta zamíchala s celým automobilovým trhem. Není proto divu, že začínající výrobce elektromobilů má existenční potíže a na nějakou dobu vlastně „propustil“ takřka všechny zaměstnance. Zůstala jich jen malá hrstka, která by měla firmu držet nad vodou. Objevují se však zprávy, že firma současně dluží také na výplatách, a to zpětně za čtyři měsíce.

Přitom potenciál značky ukázal již dříve Byton M-Byte. Ten se měl ukázat na trhu v Evropě již na konci příštího roku, přičemž objednávky na vůz se měly spustit v druhé polovině letoška. My jsme si auto mohli podrobně prohlédnout na mnoha akcích a dokonce se v něm i svézt. Tým vedli zkušení manažeři z BMW a vše nasvědčovalo tomu, že se skutečně dočkáme cenově zajímavého technologicky našlapaného luxusního vozu. To již neplatí a vůbec není jasné, zda dojde k finální produkci. Pokud se Byton nedočká nějaké finanční pomoci, pak je dost možné, že jak rychle tato značka vznikla, tak i zanikne.

Konkurent pro Teslu cení zuby. Co bude umět Byton M-Byte?

Technické parametry Byton M-Byte Base Model

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 850 × 1 940 × 1 650 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon200 kW, 272 koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie72 kWh
Nabíjení
Spotřeba?, dojezd: 400 km
Cena od1 200 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze