Nový konkurent Tesly dorazil na evropský trh. Nabídne toho opravdu hodně

8
Nový konkurent Tesly dorazil na evropský trh. Nabídne toho opravdu hodně
Fotografie: Polestar
  • Kombinovaný výkon dosáhne 408 koní
  • Dojezd na jedno nabití činí 470 km
  • Jako první dorazí speciální úvodní edice

Automobilka Polestar uvádí na evropský trh její první elektromobil s označením Polestar 2. Jde o zajímavý sedan, který chce zatopit hlavně Tesle Model 3. Jak jste si asi všimli, designem se blíží vozům Volvo. A ono vlastně není divu, protože Polestar je vlastně jeho sportovní divizí. Ta se v posledních letech zaměřovala na výkonné, sportovně laděné verze vozů švédské značky, jenže s postupem času neměla moc na výběr a musela vstoupit do vod elektromobility.

Jako první dorazí speciální provedení Launch Edition

Nový Polestar 2 se od března vyrábí v čínském městě Luqiao, což není nic zvláštního vzhledem k tomu, že Volvo již nějakou dobu patří pod čínský koncern Geely. Novinka má zaujmout spoustu evropských zákazníků, přičemž jako první se dočkají Švédové a Norové. Předání prvních vozidel je naplánováno na srpen, přičemž následně dojde na trhy v Belgii, Německu, Holandsku, Velké Británii a Švýcarsku. Vůz dorazí ve speciální úvodní edici Launch Edition, která se bude nabízet pouze jeden rok.

Ta disponuje pohonem obou náprav a celkový výkon dvou elektromotorů činí 300 kW (408 k). Točivý moment dosahuje hodnoty 660 Nm, takže zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pěti sekund. V útrobách vozu je pak uložena soustava baterií s kapacitou 78 kWh, které podporují rychlonabíjení maximálním výkonem až 150 kW. Podle všeho by tak měl dojezd na jedno nabití činit až 470 km.

Co se týče cenové politiky, na trhu v Německu se Polestar 2 Launch Edition začne prodávat od 60 000 eur, což je v přepočtu 1 607 000 Kč. Za příplatek 6 tisíc eur pak půjde dokoupit balíček Performance. Ten do jisté míry zlepší jízdní vlastnosti vozidla, protože obsahuje sportovní tlumiče Öhlins a lepší brzdy Brembo. Počítat se mohou také 20" kovaná kola. Pokud se budeme bavit o základní částce za vůz, evropský trh počítá s cenou 39 900 eur, což je aktuálně 1 069 000 Kč.

Technické parametry Polestar 2

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon402 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 500 km
Infotainmentdotykový displej
Cena
Diskuze ke článku
to je ale nebývale hnusné auto
Laco
No a az přijde ten základ za 1.069.000kč,tak bude mit dojezd tak akorát do kauflandu a zpět. Takže pro 90% Čechů to bude výhodná koupě. "Tati,zbav se své neekologické fabie,na těch 3tkm/rok si pořiď tohle". No,ja potřebuji jezdit,tak se zbavim 3letého rodinného scénika co mě stál jetý asi 1/5 té lepší verze,a po ceste do italie,chorvatska si 4x dobiju(rychle za 45min z 20%-80%*) a mohu pokračovat dalších 250km(tj.60% kapacity baterie*). Možná koupím rodinné citygo iv,to stojí jen 570tkč a ušetřím. Budoucnost je skvělá,byt 75m2 za 5-6mil. a auta za 1.5mil....chudáci děti
Damn Right
A navic cinsky smejd, honosici se byvalou svedskou znackou. Opravdu nechutny poplatny clanek i ta divna krabice.
host
Auto na první pohled vypadá dobře. Zaujme střecha, která se nesnižuje a neomezuje prostor nad hlavami cestujících. Takové řešení je v dnešní době vyjímkou.
Jinak ale jde zase o další autíčko na baterky, které všude a pořád dokola, sem tam a tam sem, vláčí v útrobách divné závaží o hmotnosti přibližně třiceti pytlů cementu. Ale jak se říka „kdo chce kam…“

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze