Automobilka Polestar uvádí na evropský trh její první elektromobil s označením Polestar 2. Jde o zajímavý sedan, který chce zatopit hlavně Tesle Model 3. Jak jste si asi všimli, designem se blíží vozům Volvo. A ono vlastně není divu, protože Polestar je vlastně jeho sportovní divizí. Ta se v posledních letech zaměřovala na výkonné, sportovně laděné verze vozů švédské značky, jenže s postupem času neměla moc na výběr a musela vstoupit do vod elektromobility.
Jako první dorazí speciální provedení Launch Edition
Nový Polestar 2 se od března vyrábí v čínském městě Luqiao, což není nic zvláštního vzhledem k tomu, že Volvo již nějakou dobu patří pod čínský koncern Geely. Novinka má zaujmout spoustu evropských zákazníků, přičemž jako první se dočkají Švédové a Norové. Předání prvních vozidel je naplánováno na srpen, přičemž následně dojde na trhy v Belgii, Německu, Holandsku, Velké Británii a Švýcarsku. Vůz dorazí ve speciální úvodní edici Launch Edition, která se bude nabízet pouze jeden rok.
Ta disponuje pohonem obou náprav a celkový výkon dvou elektromotorů činí 300 kW (408 k). Točivý moment dosahuje hodnoty 660 Nm, takže zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pěti sekund. V útrobách vozu je pak uložena soustava baterií s kapacitou 78 kWh, které podporují rychlonabíjení maximálním výkonem až 150 kW. Podle všeho by tak měl dojezd na jedno nabití činit až 470 km.
Co se týče cenové politiky, na trhu v Německu se Polestar 2 Launch Edition začne prodávat od 60 000 eur, což je v přepočtu 1 607 000 Kč. Za příplatek 6 tisíc eur pak půjde dokoupit balíček Performance. Ten do jisté míry zlepší jízdní vlastnosti vozidla, protože obsahuje sportovní tlumiče Öhlins a lepší brzdy Brembo. Počítat se mohou také 20" kovaná kola. Pokud se budeme bavit o základní částce za vůz, evropský trh počítá s cenou 39 900 eur, což je aktuálně 1 069 000 Kč.
Technické parametry Polestar 2 základní
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 170 kW, 231 koní, točivý moment: 450 Nm |
Baterie | 78 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 500 km |
Cena od | 1 156 000 Kč |
Jinak ale jde zase o další autíčko na baterky, které všude a pořád dokola, sem tam a tam sem, vláčí v útrobách divné závaží o hmotnosti přibližně třiceti pytlů cementu. Ale jak se říka „kdo chce kam…“