Budeme prodávat 5,5 milionů elektrifikovaných aut ročně, říká Toyota

Budeme prodávat 5,5 milionů elektrifikovaných aut ročně, říká Toyota
  • Toyota chce svůj cíl naplnit do roku 2030
  • Zaměří se na vývoj elektromobilů a plug-in hybridů
  • V budoucnu bude každý model k dispozici buď v čistě elektrické, nebo plug-in hybridní podobě

Automobilka Toyota oznámila, že chce do roku 2030 prodávat každoročně více než 5,5 milionu elektrifikovaných vozidel a jeden milion bezemisních aut. Elektrifikované vozy budou kolem roku 2025 součástí každé modelové řady Toyoty a Lexusu.

Strategie Toyoty se zaměřuje na zrychlení vývoje hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a elektromobilů poháněných palivovými články. Toyota si určila cíl snížit celosvětový průměr emisí CO2 nových vozidel o 90 procent oproti úrovním roku 2010.

Pro japonskou automobilku jsou klíčové otázky životního prostředí, jako je globální oteplování, znečištění ovzduší nebo vyčerpávání přírodních a energetických zdrojů. Právě elektrifikovaná vozidla jsou nástrojem napomáhajícím řešit současné ekologické problémy.

V říjnu roku 2015 vyhlásila Toyota svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, jehož cílem je omezit negativní dopady výroby automobilů a automobilové dopravy na životní prostředí.

Kolem roku 2025 chce Toyota mít napříč modelovou paletou automobilky Toyota či Lexus vždy jednu čistě elektrickou, potažmo elektrifikovanou verzi. V blízké budoucnu chce Toyota nabídnou přes deset elektromobilů. Logicky s prodeji začne v Číně, kde je o elektromobily velký zájem. Poté bude následovat Indie, Japonsko, USA a Evropa.

Rozšíření se netýká jen elektromobilů, ale také plug-in hybridních modelů. Toyota je průkopníkem hybridní technologie, a tak dává smysl, že se pustí i do plug-in hybridních modelů. Ne že by je už nyní neměla. Takový model Prius si můžete koupit jak v hybridní, tak plug-in hybridní variantě.

Klíčovou technologií elektrifikovaných vozidel jsou baterie, jejichž všeobecnému rozšíření brání omezení v podobě energetické hustoty, hmotnosti, objemu a ceny. Toyota se aktivně věnuje vývoji baterií nové generace typu „solid-state“ s cílem nabídnout na trhu tuto technologii již počátkem roku 2020.

Toyota také s firmou Panasonic zahájí studii proveditelnosti společného komerčního projektu prizmatických baterií pro automobilový průmysl.

Zdroj: toyotanews.eu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze