BMW: Zpomalení v Číně kompenzují elektroauta a silná poptávka v Evropě

BMW: Zpomalení v Číně kompenzují elektroauta a silná poptávka v Evropě
Fotografie: Uwe Fischer, bmw.com
  • BMW Group se meziročně snížil zisk i tržby
  • Elektromobily a plug-in hybridy tvoří více než čtvrtinu prodejů, v Evropě jejich odbyt vzrostl o 34,8 %

Skupina BMW oznámila, jak si vedla ve druhém čtvrtletí roku 2025. Zisk před zdaněním dosáhl za první pololetí 5,7 miliard eur (140 miliard korun), což značí meziroční pokles o 29 %, a provozní marže v automobilovém segmentu činila 6,2 %. Zásadní roli na výsledcích přitom hrály elektrifikované vozy, které tvořily přes 26 % všech prodaných aut skupiny.

Skupina celkově dodala v první polovině roku přes 1,2 milionu vozů. Tržby sice poklesly o 8 % meziročně, ale Mnichov může těšit alespoň růst prodejů v Evropě (+8,2 %) a v segmentu elektromobility (+18,6 %). V absolutních číslech se bavíme o 319 031 prodaných elektrifikovaných vozech za první polovinu letošního roku.

Výrazný nárůst hlásí i značka MINI, která na prodejích meziročně vzrostla o 17,4 %, především díky novým plně elektrickým modelům Cooper, Aceman a Countryman. Téměř každý třetí prodaný MINI byl totiž na elektřinu. Rekordní pololetí pak zaznamenal segment vysokovýkonných vozů BMW M – prodalo se 106 000 vozů, což je o 6,5 % více než ve stejném období loni. K růstu přispěly zejména nové modely M3 Touring a M5 Touring.

Tržby celé skupiny pak dosáhly 67,7 miliard eur, což je pokles oproti loňským 73,6 miliardám, BMW to přičítá jak kurzovým vlivům, tak i očekávanému útlumu v Číně. EBIT v automobilovém segmentu činil 3,6 miliardy eur (88,5 miliard korun), meziročně tedy o 32,8 % méně. Firma uvádí, že jen cla zavedená Donaldem Trumpem a další obchodní překážky snížily marži přibližně o 1,5 procentního bodu.

BMW i přesto potvrzuje svůj výhled pro celý rok 2025. Očekává mírný růst prodejů a vyšší podíl plně elektrických modelů. „Naše výkonnost v první polovině roku 2025 znovu potvrzuje odolnost našeho obchodního modelu. Náš současný i budoucí úspěch stojí na třech silných pilířích: globální přítomnosti, inovační síle a technologicky neutrálním přístupu s mimořádně atraktivními produkty,“ uvedl Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „V září pro BMW začne nová éra, kdy na veletrhu IAA Mobility představíme první vůz nové generace Neue Klasse. Zahájíme ji modelem BMW iX3 a spustíme bezprecedentní produktovou ofenzivu: do roku 2027 uvedeme přes 40 nových či přepracovaných modelů napříč všemi segmenty a typy pohonu. Každý z těchto vozů ponese nové technologické prvky i designový jazyk. Spojujeme tak technologický pokrok a atraktivní produkty se strategickou vizí a ekonomickou efektivitou.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze