BMW vyskočily prodeje elektrifikovaných vozů o 18,5 %

BMW vyskočily prodeje elektrifikovaných vozů o 18,5 %
Fotografie: Uwe Fischer, bmw.com
  • BMW Group hlásí rekordní pololetí pro elektromobily, 318 949 prodaných elektrifikovaných vozů znamená meziroční nárůst o 18,5 %
  • Zatímco evropský trh rostl o 8,2 %, v Číně klesly prodeje o 15,5 %

BMW Group sice zakončila druhé čtvrtletí jen s mírným meziročním růstem (+0,4 %), ale prodeje elektrifikovaných vozů značce za první pololetí meziročně vyskočily o 18,5 %, čistě bateriové modely pak o 15,7 %. Celkem přitom BMW dodalo v prvním pololetí přes 318 tisíc elektrifikovaných aut, což odpovídá zhruba každému čtvrtému vozu BMW Group.

Segment Q2 2025 Meziročně YTD červen 2025 Meziročně
BMW Group celkem (automobily) 621 271 +0,4 % 1 207 388 -0,5 %
BMW 550 693 -2,6 % 1 070 814 -2,3 %
– BMW M GmbH 55 439 +7,8 % 105 939 +6,5 %
MINI 69 163 +33,1 % 133 778 +17,3 %
BMW Group elektrifikované vozy1 161 462 +10,2 % 318 949 +18,5 %
BMW Group BEV (plně elektrické) 111 027 +2,9 % 220 540 +15,7 %
Rolls-Royce 1 415 +9,4 % 2 796 -0,8 %
BMW Motorrad (motocykly a skútry) 61 309 -8,0 % 105 909 -6,3 %

1 BEV a plug-in hybridy dohromady

Díky naší atraktivní produktové nabídce se nám podařilo úspěšně uzavřít druhé čtvrtletí. Mezi dubnem a červnem vykázala skupina BMW meziroční růst prodejů o 0,4 %,⁠“ uvedl Jochen Goller, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. „Ve druhém čtvrtletí jsme zároveň dosáhli důležitého milníku – dodali jsme náš 1,5miliontý plně elektrický vůz. Tento úspěch opět potvrzuje, že se skupina BMW posunula od role průkopníka elektromobility k jednomu z hlavních hráčů na trhu s elektromobily – aktuálně nabízíme více než 15 plně elektrických modelů,“ doplnil.

Prodeje BMW a MINI


Region Q2 2025 Meziročně YTD červen 2025 Meziročně
Evropa 255 910 +10,1 % 497 778 +8,2 %
– Německo2 73 740 +7,8 % 135 182 +3,6 %
Asie 224 109 -10,1 % 438 294 -11,1 %
– Čína 162 667 -13,7 % 317 862 -15,5 %
Amerika 122 866 +1,7 % 237 167 +3,4 %
– USA 98 504 +1,4 % 193 091 +2,7 %

2 Včetně domácího trhu BMW Group

Velmi se dařilo MINI, které rostlo meziročně o 17,3 %. Každý třetí prodaný MINI byl pak plně elektrický. Sportovní značka BMW M GmbH dokonce zaznamenala nejúspěšnější pololetí své historie – prodala přes 105 tisíc vozů, což je o 6,5 % meziročně více.

Z pohledu regionů se Mnichovu dařilo v Evropě (+8,2 %). Naopak v Číně zažila značka dvouciferný propad (-15,5 %), který ovlivnil celkové výsledky, podobně jako u Volkswagenu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze