Minulý rok BMW Group prodalo rekordních 2,37 milionu vozů BMW, Mini a Rolls-Royce. Špatně si nevedly ani elektrifikované vozy, kterých se prodalo 62 tisíc (z toho 25 tisíc BMW i3). Prodejní čísla ale nejsou všechno a ze strany BMW nyní slyšíme hlasy, že automobilka již nechce hledět pouze na čísla, ale ráda by se stala lídrem v oblasti autonomního řízení a konektivity.
Ředitel společnosti Harald Krueger v rozhovoru pro Automotive News zmínil, že se BMW musí prezentovat jako atraktivní zaměstnavatel a opravdový profesionál ve své oblasti. Především prý proto, aby automobilka na svou stranu dostala ty nejlepší profesionály. Vedle autonomního řízení a konektivity Krueger mluvil také o alternativních pohonech. Jakkoli se BMW angažuje v elektromobilech, experimentuje také s vodíkovým pohonem. K tomuto tématu Krueger řekl: „S Toyotou spolupracujeme na nové generaci vodíkového pohonu. Minulý rok jsme na cesty vypustili testovací flotilu BMW řady 5 GT na vodíkový pohon. V roce 2021 jsme připraveni udělat další krok v oblasti tohoto zajímavého alternativního pohonu.“
Dále pak ředitel BMW přiznal, že se necítí být tím nejlepším výrobcem radarů a dalších systémů pro autonomní řízení. I proto se rozhodl spolupracovat se specializovanými firmami jako jsou Mobileye (nyní ve vlastnictví Intelu) a Delphi.
Zdroj: autonews.com