😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

BMW iX3 dostává facelift už po roce. Co je nového?

BMW iX3 dostává facelift už po roce. Co je nového?
Fotografie: BMW
  • Střední SUV BMW iX3 dostává výraznější vzhled
  • Součástí modernizace je i lepší výbava

Přesně rok po zahájení výroby elektrického SUV (neboli SAV, jak jej nazývá továrna) BMW iX3, což je mírně upravená verze konvenčního spalovacího BMW X3, naběhne do výroby v Číně jeho modernizovaná verze. Zdánlivě nelogické načasování plyne z faktu, že modernizací prochází i výchozí model X3/X4, vyráběný již od roku 2017. A protože nic nestárne rychleji než včerejší zprávy a design automobilů, byl podroben výtvor australského designéra Calvina Luka osvěžení, které vlilo přeci jen již trochu okoukaným křivkám novou energii. Vzhledem k čerstvosti modelu se nic nemění na technice, veškeré změny se soustředily výhradně na exteriér a interiér.

Nejvýraznější změnou je fakt, že paket M Sport neboli soubor designových prvků, navozujících dynamičtější pocity, je nyní součástí standardní výbavy. Jeho součástí je nový, výrazněji tvarovaný a členitější nárazník, obsahující přívod chladicího vzduchu s klapkami, které jej aktivně v 10 krocích uzavírají. Dynamičtěji by měly působit i nižší světlomety s agresivnějším nočním designem, nově vybavené standardně nabízenou maticovou technologií a navíc intenzivním dálkovým světlem Laserlight s dosvitem až 650 metrů. Nový tvar, vizuálně sjednocený s novějším modely iX a i4, dostaly také ledvinky, které se skryly do společného rámečku v matně chromovém provedení. Vnější změny doplňuje nový vzor aerodynamicky optimalizovaných 20" příplatkových „M“ kol.

Uvnitř se do nezměněné palubní desky vměstnaly zcela nové infozábavní přístroje i provozní ovladače. I když zůstal oblíbený kontrolér iDrive, přesto se bloudění nabídkami odehrává skrz dotyky. Zcela novou ovládací logiku dostala i ventilace, která si navíc prohodila místo s paměťovými pozicemi a knoflíkem ovládání hlasitosti, který naštěstí zůstal. Nový volant s menším středem přišel o jedno rameno a nabídl nový, černý design ovladačů. Jejich rozložení se ale téměř nezměnilo. Pozměnil se rovněž pořádek ovladačů kolem voliče směru jízdy, kam se nově vtěsnalo i startovací tlačítko. Navigace nové generace dostala rychlejší cloudové mapy a asistenční systémy obdržely nové funkce. Například adaptivní tempomat dokáže v Německu sám zastavit u značky Stop či červené na semaforu. K parkovacímu asistentu přibyl i couvací asistent, s nímž vozidlo couvá až 50 metrů stejnou stopou, kterou naposledy jelo vpřed, a to rychlostí až 9 km/h.

Dostupnost na českém trhu ani ceny zatím automobilka nezveřejnila, budeme vás o nich neprodleně informovat.

BMW iX3 dostalo facelift už po roce a s ním i maticové světlomety

Technické parametry BMW iX3 základní

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 734 × 1 891 × 1 668 mm, 2 185 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie80 kWh (74 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 460 km
Cena od1 792 700 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze