Přesně rok po zahájení výroby elektrického SUV (neboli SAV, jak jej nazývá továrna) BMW iX3, což je mírně upravená verze konvenčního spalovacího BMW X3, naběhne do výroby v Číně jeho modernizovaná verze. Zdánlivě nelogické načasování plyne z faktu, že modernizací prochází i výchozí model X3/X4, vyráběný již od roku 2017. A protože nic nestárne rychleji než včerejší zprávy a design automobilů, byl podroben výtvor australského designéra Calvina Luka osvěžení, které vlilo přeci jen již trochu okoukaným křivkám novou energii. Vzhledem k čerstvosti modelu se nic nemění na technice, veškeré změny se soustředily výhradně na exteriér a interiér.
Nejvýraznější změnou je fakt, že paket M Sport neboli soubor designových prvků, navozujících dynamičtější pocity, je nyní součástí standardní výbavy. Jeho součástí je nový, výrazněji tvarovaný a členitější nárazník, obsahující přívod chladicího vzduchu s klapkami, které jej aktivně v 10 krocích uzavírají. Dynamičtěji by měly působit i nižší světlomety s agresivnějším nočním designem, nově vybavené standardně nabízenou maticovou technologií a navíc intenzivním dálkovým světlem Laserlight s dosvitem až 650 metrů. Nový tvar, vizuálně sjednocený s novějším modely iX a i4, dostaly také ledvinky, které se skryly do společného rámečku v matně chromovém provedení. Vnější změny doplňuje nový vzor aerodynamicky optimalizovaných 20" příplatkových „M“ kol.
Uvnitř se do nezměněné palubní desky vměstnaly zcela nové infozábavní přístroje i provozní ovladače. I když zůstal oblíbený kontrolér iDrive, přesto se bloudění nabídkami odehrává skrz dotyky. Zcela novou ovládací logiku dostala i ventilace, která si navíc prohodila místo s paměťovými pozicemi a knoflíkem ovládání hlasitosti, který naštěstí zůstal. Nový volant s menším středem přišel o jedno rameno a nabídl nový, černý design ovladačů. Jejich rozložení se ale téměř nezměnilo. Pozměnil se rovněž pořádek ovladačů kolem voliče směru jízdy, kam se nově vtěsnalo i startovací tlačítko. Navigace nové generace dostala rychlejší cloudové mapy a asistenční systémy obdržely nové funkce. Například adaptivní tempomat dokáže v Německu sám zastavit u značky Stop či červené na semaforu. K parkovacímu asistentu přibyl i couvací asistent, s nímž vozidlo couvá až 50 metrů stejnou stopou, kterou naposledy jelo vpřed, a to rychlostí až 9 km/h.
Dostupnost na českém trhu ani ceny zatím automobilka nezveřejnila, budeme vás o nich neprodleně informovat.
Technické parametry BMW iX3 základní
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 734 × 1 891 × 1 668 mm, 2 185 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 80 kWh (74 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 460 km |
Cena od | 1 792 700 Kč |