BMW dostalo zelenou a spustí v Parsdorfu zkušební a testovací výrobnu baterií

BMW dostalo zelenou a spustí v Parsdorfu zkušební a testovací výrobnu baterií
Fotografie: BMW
  • BMW chystá na rok 2025 výrobu elektromobilů nové generace Neue Klasse
  • Do jejich technické výzbroje budou patřit i inovativní bateriové články
  • Jejich výrobu si bude automobilka ověřovat na speciálním pracovišti

V obci Parsdorf ležící těsně za hranicemi Mnichova na strategickém místě poblíž křižovatky dálnic A94 a okružní A99 dokončuje BMW své nové kompetenční centrum, které bude na zkušební výrobní lince ověřovat a dolaďovat výrobu baterií. Objekt nazvaný Kompetenční centrum pro výrobu bateriových článků CCMC (Cell Manufacturing Competence Centre) zabírá plochu zhruba 15 000 m2, zaměstná zhruba 80 lidí a v první fázi stál 170 milionů eur (4,18 miliardy korun), z čehož podstatnou část uhradil evropský dotační program IPCEI spolu se Spolkovým ministerstvem hospodářství a bavorským Ministerstvem hospodářství, regionálního rozvoje a energetiky.

Pilotní výrobní linka v kompetenčním centru umožní analyzovat a plně pochopit hodnotové procesy výroby článků, což pak umožní budoucím dodavatelům vyrábět články přesně podle požadavků BMW Group. To by mělo pomoci dále optimalizovat výrobu bateriových článků s ohledem na kvalitu, výkon a náklady. Společnost BMW Group v současné době vylučuje možnost vlastní velkovýroby bateriových článků, přesto nad však chce mít plnou kontrolu. Jde už o druhý projekt týkající se trakčních baterií pro elektromobily. V rámci toho prvního si automobilka již postavila Kompetenční centrum pro bateriové články (BCCC) týkající se výzkumu a vývoje samotných baterií. Nový objekt CCMC na něj naváže a bude řešit samotné výrobní procesy a postupy.

Továrna má v tuto chvíli hotové schvalování v rámci imisní kontroly a aktuálně začíná rozjíždět výrobu, která by měla plně běžet na podzim 2022.V počáteční fázi rozjezdu výroby budou instalovány a spuštěny systémy pro výrobu elektrod a dávkovat + míchat suroviny, jako je grafit a oxidy niklu pro elektrody baterií. Poté bude následovat potahování kovových fólií a lisování. Ve druhé fázi budou instalovány systémy pro následnou montáž a výrobu článků. V této fázi se elektrody zpracovávají s ostatními jednotlivými součástmi a vznikají bateriové články, které se následně tvarují a kontrolují z hlediska kvality. Celý proces rozjezdu výroby bude trvat přibližně rok. V průběhu následujícího roku přejde „téměř sériová“ výroba bateriových článků v Kompetenčním centru do běžného provozu.

BMW Group odebírá bateriové články od předních specializovaných výrobců. Zbývající část výrobního řetězce, tj. příprava článků a výroba modulů a baterií, probíhá v automobilce. Komponenty elektrického pohonu se vyrábějí na více místech výrobní sítě BMW Group. Například baterie, bateriové moduly a komponenty vznikají v německých závodech v Dingolfingu, Regensburgu a Lipsku. Další komponenty elektrického hnacího ústrojí pocházejí ze závodu Spartanburg v USA a ze společného podniku BMW Brilliance Automotive v Číně.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze