BMW 745e se zlepšilo ve všech ohledech. Na jedno nabití ujede až 58 km

BMW 745e se zlepšilo ve všech ohledech. Na jedno nabití ujede až 58 km
  • Čtyřválec vyměnilo za řadový šestiválec
  • Baterie má nyní kapacitu 12 kWh
  • Do prodeje jde plug-in hybrid na jaře

Když chcete vyrábět hybrid, máte dvě možnosti. Buď elektromotor využijete pro menší spotřebu, nebo pro vyšší výkon. Vypadá to, že se BMW s novou řadou 7 uchyluje spíše k tomu druhému. Zaostření na výkon napovídá již označení 745e. Větší výkon však není dán pouze silnějším elektromotorem. Obrovská limuzína se rozloučila se čtyřválcem a k tělu si připustila motorizaci se šesti válci.

Řadový šestiválec zvládne maximální výkon 286 koní, který doplňuje elektromotor s 113 koni. Nemůžeme zapomenout na nový lithium-iontový akumulátor s nejnovější technologií bateriových článků a větší kapacitou. Brzdou provozu nejspíš nebudete, celkový výkon se totiž vyšplhal na 394 koníků. Navíc si budete moci užívat maximálního točivého momentu 600 Nm.

Původní výkon 326 koní neuměl s autem tolik zamávat. Důkazem je zlepšení ve zrychlení. Na 100 km/h se nyní dostanete za 5,2 sekundy, prodloužené verzi 745Le to potrvá 5,3 sekundy. Nejrychlejší je varianta BMW 745Le xDrive s pohonem všech kol, která dosáhne rychlosti 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximální rychlost všech tří modelů je elektronicky omezena na 250 km/h.

Kapacita nového vysokonapěťového akumulátoru plug-in hybridních modelů BMW řady 7 se nyní zvýšila z 9,2 na 12 kWh. Vyšší kapacita lithium-iontového akumulátoru je základem delšího dojezdu čistě na elektrický pohon, stejně jako lokálně bezemisní jízdy. V režimu HYBRID můžete na elektrický proud uhánět rychlostí až 110 km/h, což je o 20 km/h rychleji, než kolik zvládly předchozí modely. Spalovací motor nenaskočí do té doby, dokud automobil tuto rychlost nepřekročí. V režimu ELECTRIC postačuje samotný výkon elektromotoru k dosažení rychlosti 140 km/h. Elektrický dojezd nového BMW 745e se podle varianty pohybuje v rozmezí 52 až 58 km. Skoro to vypadá, že se s novou vlajkovou lodí budete moci vydat na 20kilometrovou cestu do práce a zpět bez kapky benzinu.

Elektrický motor je integrován do 8stupňové převodovky Steptronic. Při brzdění a jízdě setrvačností se samozřejmě chová jako generátor a rekuperací kinetické energie dobíjí vysokonapěťový akumulátor. Lithium-iontový akumulátor zásobuje energií také palubní systémy. Současně může být použit pro provoz klimatizace. Umístěn je pod zadními sedadly, zatímco 46litrová palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že objem zavazadlového prostoru plug-in hybridních modelů se zmenšil jen nepatrně. Standardní objem 420 litrů lze navíc zvětšit pomocí standardně dodávaných sklopných opěradel zadních sedadel, dělených v poměru 40:20:40. Zatím jedinou nevýhodu vidíme právě v malé nádrži, která by při dálničních rychlostech nemusela vydržet zrovna dlouho.

K dispozici je samozřejmě několik jízdních režimů, konkrétně HYBRID, ELECTRIC a BATTERY CONTROL. Nejzajímavější je poslední jmenovaný, který udržuje stav nabití akumulátoru na úrovni, kterou si stanoví řidič. Například při jízdě na dálnici lze výkonové rezervy baterie uschovat nebo dokonce zvýšit pro lokálně bezemisní jízdu třeba po městě.

S výkonem 394 koní již nebude ostuda si objednat M sportovní paket, který může být v kombinaci s hybridním pohonem pro někoho zvláštní. Nám by se k autu možná více hodilo provedení Pure Excellence.

Od léta 2019 budou pro plug-in hybridní modely BMW řady 7 k dispozici nové digitální služby, které učiní z nabíjení vysokonapěťové baterie na cestách ještě příjemnější a pohodlnější záležitost. Po zvolení veřejné nabíjecí stanice navigační systém řidiči nabídne seznam doporučených hotelů, restaurací, kaváren, turistických atrakcí a kulturních institucí v její blízkosti. Kromě toho zákazník dostane informace o předpokládaném využití dobíjecí stanice. BMW také zákazníkům ChargeNow umožňuje vhodnou nabíjecí stanici rezervovat na omezenou dobu, a to přímo z jejich vozu.

Na nejnovější BMW řady 7 se můžeme těšit již na jaře tohoto roku.

Technické parametry BMW 745e

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 120 × 1 902 × 1 467 mm, 2 070 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon394 (286 + 113) koní, toč. moment: 600 Nm / 3 500 ot./min
Baterie12 kWh
SpotřebaKombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 500 + 58 km
Infotainment12,3" dotykový displej
Cena
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze