Bezpečnost především, tedy spousta airbagů, bezpečnostních prvků a systémů, které nás mají chránit. Tím se řídí všechny automobilky, i když to nehlásí přímo ve svých reklamních sloganech. Generace nemají jen modely samotné, ale i balíčky bezpečnostních systémů. Třeba jako ten u Toyoty, který se jmenuje Toyota Safety Sense. Příští rok se dočkáme generace druhé.
Součástí paketu prvků aktivní bezpečnosti je předkolizní bezpečnostní systém včetně funkce na podporu jízdy po městě a systému pro hlídání jízdních pruhů. Dále systém rozpoznává dopravní značky a automaticky přepíná dálková světla. Vozidla vybavená radarem pracujícím v pásmu milimetrových vln rovněž využívají adaptivní tempomat a systém s funkcí rozpoznávání chodců.
Již od roku 2015 bylo systémem Toyota Safety Sense vybaveno přes 5 milionů vozů Toyota. V Evropě pak podíl aut s tímto systémem dosáhl dokonce 92 %. Již dnes lze doložit pozitivní dopady na reálném poklesu nehodovosti v běžném provozu, například zhruba o 50 % se snížily případy nárazů do vozidla zezadu a dokonce o cca. 90 % v případě kombinace s inteligentním ultrazvukovým lokátorem.
Toyota se dlouhodobě zasazuje o dosažení bezpečné mobilní společnosti. Věří proto, že je důležité podporovat přístup zahrnující uživatele, vozidla i dopravní prostředí, stejně tak jako snahy o „reálně dosažitelnou bezpečnost“ na základě získávání zkušeností při studiu skutečných dopravních nehod a začleňování takto získaných poznatků do procesů vývoje vlastních vozidel.
Vozidla vybavená systémem Toyota Safety Sense druhé generace se budou moci pochlubit účinnější monokulární kamerou a milimetrovým radarem pro ještě lepší detekci rizikových situací a zvýšení funkčnosti. Instalaci navíc zjednodušují kompaktnější rozměry těchto systémů.
Modernizovaný předkolizní bezpečnostní systém při rychlostech od 10 do 180 km/h rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich. Tento systém je rovněž schopen odhalit riziko střetu s chodci (za dne i po setmění) nebo cyklisty (pouze za dne) – v takovém případě se automatické brzdění aktivuje při rozdílu rychlostí v rozpětí od 10 do 80 km/h.
Paket bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense druhé generace se bude postupně uvádět na trhy v Japonsku, Severní Americe a Evropě, a to od počátku roku 2018 společně s uváděním nových modelů.
Zdroj: tisková zpráva