Autonomní Lexus LS se ukáže už příští rok. A možná rovnou na Olympiádě

Autonomní Lexus LS se ukáže už příští rok. A možná rovnou na Olympiádě
  • Lexus LS bude schopný jezdit zcela autonomně především na dálnicích
  • Půjde o první model, který dostane autonomní řízení od Toyota Research Institute
  • V této divizi momentálně pracuje asi 500 lidí

Autonomní řízení je velké téma v podstatě pro všechny automobilky, ať už jde o BMW, Mercedes, Audi, ale také Lexus. A právě japonská automobilka pošle už příští rok do ulic model LS, který bude schopný autonomní jízdy.

V lednu představila Toyota na veletrhu Consumer Electronics Show v Las Vegas vůz, který by se dal považovat za laboratoř na čtyřech kolech. Jde o experimentální model TRI-P4, který vychází z nového Lexusu LS 500h. Tuto speciální limuzínu značky Lexus opět vybudoval Toyota Research Institute, člen japonského koncernu, jehož hlavní náplní je práce na autonomních vozidlech. Zmíněný model dostal doplňkové kamery, které monitorují okolí po stranách, dvě nová čidla obrazu směřující dopředu a dozadu a také vylepšený radarový systém.

Právě Lexus LS se velmi pravděpodobně stane prvním silničním automobilem, v němž se uplatní autonomní řízení, na jehož vývoji Toyota Research Institute už léta pracuje. Je možné, že se vůz poprvé představí u příležitosti Olympijských her v Tokiu v roce 2020, jejichž hlavním partnerem je právě Toyota. Automobil bude zpočátku nabízet režim autonomní jízdy výhradně na dálnici, proto také tento systém řízení bez řidiče dostane název Highway Teammate.

Momentálně v Toyota Research Institute – Advanced Development na konstrukci autonomních vozidel pracuje asi 500 lidí, ovšem v budoucnu má jejich počet stoupnout až na tisíc. Přestože asi 80 procent týmu tvoří Japonci, hovoří se v tokijské kanceláři firmy anglicky. Velká část týmu totiž začala svoji kariéru v Silicon Valley a pracovala pro firmy jako Google nebo Netflix.

Nikos Michalakis, který dříve programoval právě pro slavného amerického dodavatele videonahrávek, vysvětluje, že cílem je zavést ve firmě způsob myšlení typický pro slavnou kalifornskou technopoli. TRI-AD také hodlá vytvořit takzvaný Software Dojo, což bude taková interní škola programování pro zaměstnance.

Technické parametry Lexus LS 500h (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 235 × 1 900 × 1 450 mm, 2 760 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon354 koní
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od2 900 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze