Teritorium hlavního města Austrálie (ACT) je sice druhé nejmenší z celkem devíti teritorií a států a má třetí nejmenší počet obyvatel (cca 400 000), avšak má s náskokem nejvyšší hustotu zalidnění a celé je součástí území hlavního města Canberry. Má tedy největší předpoklady k podpoře elektromobility, což také aktuálně potvrdilo. Místní vláda předložila strategii, jejíž cílem má být zbavit ACT do roku 2035 všech spalovacích vozidel. Tedy nikoliv jen zákaz jejich prodeje, ale i vyřazení těch stávajících z provozu. ACT se tak chce připojit ke světovým vládám, které se vydaly podobným směrem, a zároveň poukázat na fakt, že v ostatních státech a teritoriích na věc nevládne ani zdaleka stejný názor, často jdou místní samosprávy spíše přesně opačnou cestou.
Podle whichcar.com.au zahrnuje plán nejen sérii pobídek a úlev pro nákup elektromobilů i stavbu a pořízení nabíjecích stanic, ale rovněž záměr zakázat do roku 2030 nové registrace spalovacích aut pro taxi a spolujízdu. Zároveň chce tamější autorita budovat sama síť veřejných nabíječek. Kolik jich je v ACT aktuálně, se zdroj nezmínil, avšak vzhledem k tomu, že napřesrok se má jejich síť rozšířit na 70 a v roce 2025 na 180, příliš slavné to nebude. ACT se chce stát lídrem elektrifikace v Austrálii, už nyní poskytuje bezúročné půjčky až do výše 15 000 AUD (252 000 Kč) a dvouleté osvobození od úředních poplatků.
Návrh bude nyní přezkoumáván, avšak je pravděpodobné, že ve více či méně původní podobě projde. ACT totiž chce dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality. Hlavní obavy ovšem vládnou z vysokých cen elektromobilů.