Audi umí recyklovat baterie. Z kobaltu a niklu znovu využije přes 90 procent

3
Audi umí recyklovat baterie. Z kobaltu a niklu znovu využije přes 90 procent
  • Audi spojilo síly s firmou Umicore
  • Recyklovatelné baterie budou již ve vozech vyráběných v lednu

Firma Umicore vám možná nic moc neříká, soustředí se totiž na recyklaci. U Audi to už ale určitě bude lepší. Server electrive.com informoval, že tyto společnosti právě ukončily testovací fázi jejich výzkumu. Výsledek je fantastický: podle výsledků lze totiž více než 90 procent kobaltu a niklu recyklovat. Baterie pro e-tron a pravděpodobně i plug-in hybridní modely se již od ledna budou vyrábět s recyklovatelnými materiály.

Výroba baterií Audi

Člen boardu Audi Bernd Martens řekl: „Uzavření kruhu při výrobě baterií je obrovský technologický skok a v tomto ohledu jsme se dramaticky přiblížili našemu cíli mít udržitelný dodavatelský řetězec.“ Projekt přitom běží od října roku 2018, v této době se mluvilo až o 95procentní recyklaci. Nyní by to mělo být více než 90, jak to reálně bude se dozvíme až po spuštění v produkci. Firma Umicore nespolupracuje pouze s Audi, zabývá se také recyklací baterií BMW. Navíc podepsala spolupráci s LG Chem a Samsung SDI, které vyvíjí baterie.

Diskuze ke článku
max
To hejtování elektroaut, je čím dál těžší, pokud člověk nechce vypadat jak úplný retard :(
Martin
To je skvela zprava. To by mohlo jinak nezajimavemu eTronu pridat na atraktivite. Az se jim navic podari vyrobit i parametry zajimave auto bude to pecka.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze