Audi plánuje snížit počet zaměstnanců až o 9 500. Dva tisíce z nich se mají přesunout do jiné továrny, kde se budou věnovat elektrifikovaným modelům, píše electrek.co. Hned podle několika studií je výroba elektromobilů efektivnější, což by mělo vést k redukci pracovních míst.
Zrušit 9 500 pracovních míst chce Audi do roku 2025. Už dříve se odborové svazy obávaly, že přechod na elektromobily povede ke snižování pracovních míst. Audi vše potvrdilo ve své poslední dohodě se svými zaměstnanci. Momentálně má v nabídce jediný elektrický model – Audi e-tron. Brzy však dorazí i e-tron Sportback a ani tím nekončí elektrická ofenzíva německé automobilky.
Audi tento týden oznámilo aktualizovaný e-tron. Nejedná se o facelift, ale o pár modernizací, které ve finálním důsledku zvyšují papírový dojezd o 25 kilometrů. Vývojáři snížili u nových kotoučových brzd tzv. zbytkový brzdný moment, což jsou ztráty, které vznikají krátkodobým kontaktem brzdového obložení s povrchem brzdového kotouče. Také samotný systém pohonu pracuje hospodárněji. Za normálních podmínek zajišťuje pohon elektromotor na zadní nápravě. Díky několika optimalizačním opatřením zůstává nyní přední elektromotor téměř kompletně odpojen a neodebírá žádnou elektrickou energii.
Audi představilo e-tron Sportback. Co vše nabídne?
Technické parametry Audi e-tron Sportback (2020) 50 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 445 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 300 koní, točivý moment: 540 Nm |
Baterie | 71 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,1 kWh / 100 km, dojezd: 347 km |
Cena od | 1 949 900 Kč |