Audi v Maďarsku minulý rok vyrobilo přesně 1 965 165 motorů, konkrétně se tak stalo v továrně ve městě Győr. Najdete zde motory s výkonem 85 koní, ale také 640koňové bestie, na kterých celkově pracuje více než 6 tisíc zaměstnanců. Ty ale nyní potkala nová výzva jménem elektromotor. Pro Audi e-tron se zde totiž začíná vyrábět velmi silný motor úplně jiné koncepce, než na kterou jsou zvyklí.
Nyní již byla spuštěna sériová výroba, i když nejspíš ne na plné obrátky. Aktuálně je totiž v oddělení elektromotorů zaměstnáno pouze sto zaměstnanců. V továrně se na spuštění nové linky pracovalo rok a měla by splňovat všechny náležitosti, aby si automobilka mohla ponechat svůj slogan „Náskok díky technice“. Každý den vznikne zhruba 400 elektromotorů a objem výroby by měl rychle stoupat. Z jednosměnného provozu se stane třísměnný a přibude i počet zaměstnanců.
Počet motorů musíte vydělit dvěma, abyste získali počet vyrobených aut e-tron – co náprava, to elektromotor. Všechny pracovní stanice řídí autonomní roboti a stroje kontrolované inteligentním IT systémem.
Sám e-tron by měl být pro automobilku přelomový. Na jedno nabití by měl ujet až 400 kilometrů a nemělo by jít o žádného slimáka – zrychlení se předpokládá někde okolo pěti vteřin. Také půjde o první sériově vyráběný vůz nahrazující zrcátka kamerami. Do plochých konzol jsou integrovány malé kamery, jejichž záběry jsou po digitálním zpracování zobrazovány na vysoce kontrastních 7palcových displejích OLED v interiéru. Řidič může dotykem měnit různá nastavení. Například výřez obrazu lze posunout, a tím přizpůsobit požadovanému zornému poli, nebo lze zobrazení zvětšovat či zmenšovat. V systému MMI má řidič na výběr tři náhledy pro různé situace: pro jízdu na dálnici, odbočování a parkování.
Datum oficiální premiéry stále není známo, ale má se konat ještě letos. V příštím roce bychom již měli vidět první kousky na silnicích.