Audi A6 Avant do zásuvky míří na trh. Výkonem nadchne, ale cena není pro každého

Audi A6 Avant do zásuvky míří na trh. Výkonem nadchne, ale cena není pro každého
Fotografie: audi.com
  • Dvoulitrový benzinový čtyřválec a elektromotor nabízí kombinovaných 367 koní
  • Papírový dojezd na nabití je dle cyklu WLTP 51 kilometrů
  • Na českém trhu cena startuje na 1,9 milionech korun

Audi A6 Avant míří do nabídky také s plug-in hybridním pohonem, který kombinuje benzinový dvoulitrový čtyřválec a elektromotor. Kombinovaný výkon je 367 koní a papírový dojezd na jedno nabití je 51 kilometrů dle WLTP. Baterie má kapacitu 14,1 kWh a maximální nabíjecí výkon palubní nabíječky je 7,4 kW. Zrychlení z klidu na sto A6 Avant 55 TFSI e quattro zvládne za 5,7 sekundy. Maximální rychlost na elektrický pohon je 135 km/h, poté stačí prošlápnout plynový pedál a na německé dálnici se můžete prohánět až 250 km/h. Novinka mířící na trh má nárok na „EL“ značky, takže můžete parkovat v Praze na zónách a nemusíte si kupovat dálniční známku.

Automobilka říká, že pohon modelů Audi s externě nabíjitelným hybridním pohonem je koncipován tak, aby s ním zákazníci mohli ujet většinu svých každodenních tras elektricky, a tím s nulovými lokálními emisemi a téměř nehlučně. Přitom mají na výběr mezi třemi jízdními režimy: „EV“ pro výhradně elektrickou jízdu, „Hybrid“ pro kombinaci obou druhů pohonu a „Hold“ pro zachování aktuální zásoby elektrické energie. Zákazníci mohou využívat aplikaci MyAudi App, pomocí které mohou ovládat nabíjení akumulátorů a klimatizování interiéru již před odjezdem, ale také nabíjecí službu Audi e-tron Charging Service, jenž umožňuje na cestách přístup k více než 140 000 nabíjecím stanicím ve 24 evropských zemích. Nabíjecí stanice jsou zobrazovány v plánovači tras, jímž disponuje aplikace myAudi App.

Baterie je umístěna v zádi vozidla. Jedná se o sadu lithium-iontových akumulátorů s již zmíněnou kapacitou 14,1 kWh. Akumulátory jsou umístěny tak, aby byl zavazadlový prostor dobře využitelný a měl rovnou podlahu. Jedná se o dobrý krok, Mercedes má ve svých plug-in hybridních vozech v zavazadlovém prostoru dvě výškové úrovně, což opravdu není dvakrát praktické. Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání je 405 litrů. Díky tomu lze snadno nakládat a přepravovat i velká a neskladná zavazadla. Sklopením zadních sedadel se objem zvětší až na 1 535 litrů.

A6 Avant 55 TFSI e quattro je sériově vybaven paketem S line, paketem černé optiky, černými kryty vnějších zpětných zrcátek a tmavě tónovanými skly oken. Sériovou výbavu završují světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyřzónová automatická klimatizace, digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit, sportovní podvozek, 19palcová kola a červené brzdové třmeny. Základní cena byla v České republice stanovena na 1 942 900 korun.

Technické parametry Audi A6 55 TFSIe

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 939 × 2 110 × 1 457 mm, 2 085 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon (185)367 koní
Baterie14,1 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 51 km
Cena od1 942 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze