Alfa Romeo se nechala slyšet, že končí s platformou Giorgio. Podle všeho se nenaplnila očekávání, která si od ní automobilka slibovala a nenašel se dostatek modelů, které by ji využily. Nyní se ale zdá, že vše je trošku jinak a podle insideevs.com se platforma Giorgio udrží, avšak ne u modelů Alfa Romeo. S jejím využitím počítá hlavně nově vzniklý koncern Stellantis, přičemž tuto roky prověřenou platformu budeme moci vidět třeba u nové generace Jeepu Cherokee. A jak to tedy bude s dalšími vozy z dílny Alfa Romeo?
Podle aktuálních zpráv se pro ni chystají čtyři platformy zaměřené na bateriová elektrická vozidla, kdy hlavní se stane platforma STLA Large. Tu využijí i nadcházející elektrické vozy Maserati a Stellantis. Tato platforma podporuje plně elektrický pohon s potenciálním dojezdem až 800 km, ovšem v rámci vývoje další techniky je v přípravách i platforma STLA Small. Ta umožní menším modelům nejen od Alfa Romeo ujet okolo 500 km a dorazí na začátku roku 2026
A aby toho nebylo málo, časem dorazí další dvě, které ponesou označení STLA Medium a Frame. První nabídne možnost zabudovat techniku pro dojezd okolo 700 km a dorazí již koncem roku 2023. Druhá pak bude určena především pro modely s karoserií pickup a SUV a opět bude možné využít techniku s dojezdem až 500 km. Alfa Romeo také nedávno vydala prohlášení, že odkládá uvedení elektrického crossoveru Tonale. Ten je nadcházejícím soupeřem pro BMW X1 a Mercedes-Benz GLA, avšak nový generální ředitel značky, Jean-Philippe Imparato, nebyl spokojen s finální verzí a žádá dodatečné doladění.