České dráhy oznámily, že nasazují na všech spojích linky Ex5 do německé metropole své nejmodernější soupravy. Cestující tak čeká výrazný posun v komfortu, a to nejen při cestě za hranice – starší vozy z této linky totiž posílí i vybrané vnitrostátní spoje.
„Modernizace naší flotily dálkových vlaků úspěšně pokračuje. Nyní si budou moci už všichni cestující na lince do Německa nechat hýčkat komfortem našich nejmodernějších vlaků ComfortJet. Od 26. července budeme mít v oběhu na Berlín, kde budou vlaky během výluky na trati Berlín – Hamburk následujících 9 měsíců končit, celkem 3 devítivozové soupravy a 3 osmivozové soupravy, které budou stále doplněny původními restauračními vozy. Soupravy ComofortJet tak plně pokryjí provozní potřebu na této lince,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a pokračuje: „Vozy, které doposud na Berlinerech jezdily, pak svou pouť v našich barvách nekončí, právě naopak! Přesuneme je na vybrané rychlíkové tuzemské linky a zlepšíme tak komfort pro další naše cestující.“
Od 26. července bude každodenní provoz mezi Prahou a Berlínem zajišťovat šest moderních jednotek ComfortJet – tři devítivozové a tři osmivozové. Vlakové soupravy budou během výluky končit v Berlíně a z linky dočasně vypadne úsek do Hamburku. Výjimku tvoří pouze vlaky Hungaria, které nadále pojede v maďarské soupravě.
Na své si přitom přijdou i příznivci železniční gastronomie – původní restaurační vozy WRmz815 zůstanou i v řazení ComfortJetů. Cestující se mohou těšit na prostorné, klimatizované interiéry, Wi-Fi, USB porty, elektrické zásuvky, místa pro kola i děti, stejně jako na speciální okna propouštějící mobilní signál. Délka vlaku je zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h. V provozu budou s lokomotivami Siemens Vectron upravenými právě na tuto rychlost. Maximální rychlosti budou vlaky jezdit například na trati z Berlína do Hamburku nebo na nové trati Koralmbahn v Rakousku.
Starší vozy z linky do Německa samozřejmě nezamíří do šrotu. České dráhy je přesunou na vnitrostátní linky, například Slovácký expres z Prahy do Luhačovic či R20 Labe do Děčína. Vybrané soupravy zlepší také kvalitu vozby mezi Prahou a Bohumínem.
Dodejme, že kromě Berlína se s vlaky ComfortJet svezete i do rakouského Villachu, Bratislavy a Budapešti a od poloviny příštího roku až do dánské Kodaně.

