Kolegové z Automotive News Europe zjistili, že na nadcházejícím automobilovém svátku se nechystá vystavovat téměř žádná velká evropská automobilka. Reportérům to postupně potvrdili mluvčí jednotlivých společností, přičemž důvody k tomuto rozhodnutí nebyly vždy stejné. Zatímco zástupci Audi a Mercedesu hovoří o absenci „po pečlivém uvážení“ s možností budoucího přehodnocení, BMW rovnou přiznalo, že v rámci nových marketingových strategií přesune těžiště svých aktivit na sociální sítě a on-line prezentace. Není těžké se mezi řádky dočíst, že je to levnější cesta. Nás nejvíce zajímá, že do Ženevy nedorazí ani ostatní značky koncernu Volkswagen včetně Škody Auto.
Šéf Stellantisu Carlos Tavares pak natvrdo přiznal, že se mu nechce za podobné akce utrácet miliony a rovnou ohlásil, že se superkoncern stáhne i z technologické výstavy CES 2024. Velkou výjimkou v tomto smutném seznamu tak zůstává Renault, který se do Ženevy naopak těší. Pořadatelé v zoufalé snaze přilákat do výstavního areálu Palexpo tak jednají údajně s 20 čínskými automobilkami, z nichž by se měly zúčastnit zhruba dvě třetiny. Zdá se tak, že ženevský autosalon, donedávna symbol bohatství a velkorysosti evropských, japonských a amerických automobilek, se stane další přehlídkou úspěchů čínského autoprůmyslu.