😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Zeekr Mix naživo: futuristické MPV překvapí interiérem i super-baterií

3
Zeekr Mix naživo: futuristické MPV překvapí interiérem i super-baterií
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Zeekr Mix je luxusní MPV
  • Obsahuje nejrychleji se nabíjející baterii na světě
  • Mix překvapí luxusním a variabilním interiérem
  • Zeekr zvažuje zahájení prodeje i v Evropě

Na veletrhu CES v Las Vegas se letos objevilo jedno z nejzajímavějších překvapení – čínská automobilka Zeekr, patřící do koncernu Geely (stejně jako Volvo), sem přivezla ukázat své futuristické MPV s názvem Zeekr Mix. Tento model, který již jezdí po čínských silnicích, zaujme nejen svým designem, ale i technologiemi a praktičností.

Zeekr Mix je pohodlné rodinné MPV s luxusní výbavou a skvělým nabíjením

Je to MPV!

Zeekr Mix je skutečně unikátní zástupce kategorie MPV, která v posledních letech ustupuje do pozadí pod náporem SUV. V Číně je ale tato kategorie stále poměrně oblíbená a čínské automobilky tak představují své nové modely i v této kategorii. Na délku měří necelých 4,7 metru, což je relativně kompaktní rozměr a naživo auto působí rozhodně větším dojmem. Díky třímetrovému rozvoru a kolům umístěným v rozích karoserie pak nabízí nečekaně prostorný interiér. Přední část vozu působí futuristicky, design mimochodem vznikal v koncernovém designovém hubu ve Švédsku, stejně, jako u sesterského Volva. Je ale jasné, že zde se navrhovalo pro čínský vkus, a tak je dominantou přídě animovaná maska s LED prvky, která umožňuje zobrazit vlastní nápisy nebo animace – prvek, který by v Evropě pravděpodobně neprošel homologací, ale v Číně je legální. Boční profil zaujme elektricky posuvnými dveřmi s velkou šířkou 1480 milimetrů na straně spolujezdce, zatímco na straně řidiče jsou klasické dveře. Absence B-sloupku a dvoumetrové posuvné dveře pro druhou řadu sedadel pak zajišťují snadný přístup do interiéru. Zadní část vozu je elegantní a minimalistická, což by mohlo oslovit i evropské zákazníky, i když zatím se na evropský trh Mix nechystá.

Pod podlahou je zlatá baterie

Zeekr Mix je postaven na platformě SEA-M, pod podlahou vozu se nachází dvě varianty baterií. Základní verze, nazvaná Zeekr Golden Battery, má kapacitu 75 kWh a využívá lithium-železofosfátovou technologii (LFP). Tato baterie se může pochlubit rychlým nabíjením až 5,5 C, údajně jde momentálně o nejrychleji se nabíjející baterii na světě. Konkrétně zvládne nabíjecí příkon až 400 kW, což znamená, že z 10 na 80 % se nabije za pouhých 10,5 minuty a za 5 minut lze získat 300 kilometrů dojezdu.

Zeekr Mix 2025 76 kWh SD

Rozměry4 688 × 1 995 × 1 755 mm, 2 739 kg
Výkon310 kW
Baterie76 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd550 km (CLTC)

Celkový dojezd podle čínského cyklu CLTC činí 550 km, což v evropském WLTP odpovídá zhruba 350–400 km. Druhá, větší baterie s chemickým složením NCM (nikl-kobalt-mangan) a kapacitou 102 kWh, nabízí dojezd až 700 km CLTC, tedy přibližně 500 km WLTP. Výkon vozu dosahuje 350 kW, což zajišťuje svižnou jízdu, a díky malému poloměru otáčení (4,5 metru) je vůz velmi obratný i v městském provozu.

Chlouba v podobě LiFePo Golden Battery s nabíjením až 5,5C

Luxusní interiér překvapí variabilitou i ledničkou

Interiér Zeekr Mix je ukázkou luxusu a variability. Všechny sedačky jsou elektricky nastavitelné, vyhřívané, odvětrávané a dokonce masážní. Masážní funkce je překvapivě silná a účinná, což ocení zejména pasažéři na dlouhých cestách. Použité materiály zahrnují pravou kůži, alcantaru a měkčené plasty, které dodávají interiéru prémiový vzhled. Strop je potažen měkkou alcantarou, což zvyšuje pocit komfortu.

Infotainment zahrnuje 12,3palcový displej před řidičem, 15palcový centrální displej a head-up displej s rozšířenou realitou. Systém je rychlý, intuitivní a nabízí široké možnosti nastavení. Zajímavostí je posuvný stoleček uprostřed kabiny, který může sloužit jako pracovní plocha, skrývá však velké překvapení, plnohodnotnou výsuvnou ledničku. Ta umí nejen chladit, ale dokonce i mrazit či topit. Panoramatická střecha pak interiér krásně prosvětluje. Zaujmou i vychytávky v podobě odnímatelné lampičky s možností magnetického uchycení na karoserii, která vám může poskytovat romantické osvícení třeba pro piknik. Reálná využitelnost bude zřejmě nulová, ale vypadá to zajímavě.

Otočná sedadla i kempingová lampička

Zadní sedadla nabízejí královský prostor a celý interiér nabízí až 9 možností konfigurace. Sedačky jsou pohodlné, s možností elektrického nastavení a výsuvné opěrky pro nohy. Variabilita interiéru je jedním z hlavních lákadel tohoto vozu – sedačky lze otočit proti sobě, přičemž ty přední lze otočit až o 270 stupňů. Případně můžete sedadla sklopit do roviny a vytvořit tak „letiště“ pro přespání. Kufr je i při maximálním posunutí zadních sedadel dostatečně velký a nabízí možnost dalšího zvětšení díky posuvným sedačkám.

Tohle Evropa neumí

Zeekr Mix je fascinující ukázkou toho, jak daleko se čínské automobilky dostaly v oblasti designu, technologií a praktičnosti. Mezi hlavní přednosti patří prostorný a variabilní interiér, rychlé nabíjení, moderní technologie a luxusní materiály. Na druhou stranu, evropský zákazník by mohl mít výhrady k některým designovým prvkům, které jsou více přizpůsobené čínskému vkusu.

Cena vozu v Číně začíná na 1 milionu korun, což je za takto vybavené MPV velmi atraktivní. Pokud by se vůz dostal na evropský trh, lze očekávat cenu kolem 1,5–2 milionů korun, a to kvůli daním a clům. I tak by však mohl být zajímavou alternativou k evropským modelům, zejména pro ty, kteří hledají prostorné a technologicky vyspělé MPV. A není to pouze utopie, Zeekr některé své model (třeba 001) v Evropě už oficiálně nabízí a údajně zvažuje uvedení také Mixu. 

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jako nechci úplně podporovat Čínu, ale zároveň nechci platit zbytečně více za méně za něco ze "západu". Čína tam chrlí EV měsíc co měsíc novy model od městských odrazedel, přes dodávky až po brutální čtyřmotorové terénní vozy. Tady už jedou čtyři pět let ty samé modely a uvažuje se možná o MPV, dodávky jen předělávky (kromě Buzze), pickup nic atd. Fakt tu zahnivame a Tesla už taky není co byla. Taky jede pořád to stejné.
Jiri Jelinek
Jiri Jelinek
MPV je mé oblíbené provedení, měl jsem jich několik, v poslední době už zbývá dovoz z USA. Samozřejmě ne jako EV. Tudíž bych měl být rád, že vzniklo elektrické MPV, navíc s některými prvky, které bych i bral - zejména otočné přední sedačky nebo široký přístup na jedné straně, pokud to není na úkor pevnosti karoserie. Ovšem podle obrázků je to něco tak odporného, hrající si na opulentní komančský luxus, že bych si to nekoupil ani za nic. Přitom se v Číně lze setkat s relativně normálně pojatými interiéry, toto je fakt moc..
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Za mě super. A velmi zajímavá LFP baterie. Zabijákem bude cena v Evropě.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze