Elektromobilita nám především ve městech dává smysl, ale pořád dumáme nad tím, jestli mohou být elektrická auta zábavná. Zatím nejlepší v tomto ohledu je BMW i3 a ještě lepší by mohla být variant i3S. K zábavě se ale dá přistupovat ještě jinak, což dokazuje Toyota AE86, která je předchůdcem dnešní Toyoty GT86. Slušný točivý moment elektromotoru je posílán pouze na zadní kola, jak se sluší a patří.
Toyota takto samozřejmě nesjela z výrobního pásu, ale vytvořil ji americký inženýr Omead Moinee, který stařičké Toyotě naordinoval elektrickou kůru. V extrémně lehkém autě dává elektromotor 447 Nm točivého momentu v rozmezí od 200 až po 4 000 otáček. Zajímavostí je manuální pětistupňová převodovka, která u elektromobilu určitě není běžná. Nejlepší ale bude, když výsledek posoudíte na videu sami.
Zdroj: hoonigan.com