Zdálo se, že Lucid Air je králem Laguna Seca, ale Tesla vytáhla Plaid z rukávu

2
Zdálo se, že Lucid Air je králem Laguna Seca, ale Tesla vytáhla Plaid z rukávu
Fotografie: youtube.com / Tesla Motors
  • Před pár dny se objevily informace, že prototyp Lucidu Air překonal čas Tesly Model S Plaid na okruhu Laguna Seca
  • Vypadalo to, že si Lucid Motors připravuje eso do rukávu jako odpověď na Tesla Battery Day
  • Čas Tesly Model S Plaid ale všem vytřel zrak, rychlejší už jsou jen některé závodní speciály

Před pár dny jsme psali o tom, že prototyp Lucidu Air se třemi motory se proháněl po Laguna Seca a měl čas na kolo přibližně 1:33, zatímco dosud oficiálně potvrzený čas prototypu Tesla Model S Plaid byl 1:36,55. Jelikož to bylo pár dní před Battery Day, očekávalo se, že se Lucid připravuje na představení Modelu S Plaid, aby mohl vytáhnout eso z rukávu a říci „Lucid Air je rychlejší.“ Tesla ale časem z Laguna Seca, který zveřejnila při představení Modelu S Plaid na Battery Day, všem vytřela zrak.

Tesla Model S Plaid okruhem Laguna Seca proletěla a nejenže o více než šest sekund překonala původní oficiální čas prototypu a o pět sekund za sebou nechala Teslu Model 3 Unplugged Performance v závodní úpravě, ale kromě Lucidu Air za sebou tento velký sedan nechal supersporty jako McLaren P1 nebo Ferrari 488 GTB! Velká pětidveřová Tesla zajela tento okruh za 1:30,3! Je tedy jasné, že ať už byl plán Lucidu jakýkoliv, Tesla je opět o krok napřed a nebude jednoduché ji dohnat.

Nejenže Tesla Model S Plaid výrazně překonala Lucid Air v čase na okruhu i co se dynamických parametrů, jako je akcelerace a maximální rychlost, týká, ale zároveň se také dostala na podobný dojezd, tedy přes 800 kilometrů. Takže to, co před 14 dny vypadalo jako naprostá senzace, už je v jiném světle. Faktem ovšem zůstává, že ani jeden z těchto elektrických liftbacků s úžasnými parametry zatím není ve výrobě. Takže rozhodující bude to, který z výrobců svůj super-elektromobil dokáže dříve dostat do výroby a k zákazníkům.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
3s je výrazný rozdíl v závodu na 20s ne na minutu a půl ;-). Stačí jednou špatně podřadit nebo najet do šikany a je vymalováno. Kdo někdy závodil, ví o čem mluvím

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze