Zběsile rychlý Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ vstoupil na český trh

Zběsile rychlý Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ vstoupil na český trh
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Naprostý základ vyjde na skoro 2,9 milionu Kč
  • Ve standardu se nachází 20" kola, sportovní sedadla nebo dekory z lípy
  • Výkon vozu povyskočil na 625 koní

Nejrychlejší verze elektrického Mercedesu EQE dorazila do Česka. Nese označení AMG EQE 53 4Matic+ a případní zájemci budou muset ze svého účtu odčerpat alespoň 2 879 800 Kč. Tolik stojí základní provedení, které ale už samo o sobě je nabité výbavou a výkonem. Výkon elektrické soustavy činí 625 koní a sprint z 0 na 100 km/h zvládá vůz v čase 3,5 sekundy. Stejně jako v případě slabší verze AMG EQE 43 4Matic je v útrobách vozu schována baterie o kapacitě 90,6 kWh. Díky ní by mělo být možné ujet na jedno nabití okolo 525 kilometrů. Je však jasné, že kdo se pořádně opře do pedálu akcelerátoru, jen těžko se dostane přes hranici 300 km. A co vše je vlastně obsaženo v základní výbavě za výše uvedenou cenu?

Standardně vůz přijíždí na krásných 20" kolech, posádka si bude moci užívat přítomnost černé stropnice a o její bezpečnost se mimo jiné postarají červené bezpečnostní pásy. Nesmí chybět ani čalounění sportovních sedadel v kombinaci syntetické kůže Artico a mikrovlákna Microcut, volant AMG Performance potažený kůží Nappa, koberečky s logem AMG, ambientní osvětlení a ozdobné výplně interiéru vyrobené z lípy s nádechem antracitu. Co naopak zarazí, je příplatek za zatmavená determální boční okna. Ta vyjdou na 17 665 Kč.

Také lze doobjednat například ventilování předních sedadel (24 290 Kč) a vyhřívání zadních sedadel (11 356 Kč). Za sadu Premium (209 804 Kč) pak do vozu přibude navigace s rozšířenou realitou, aktivní ambientní osvětlení a hlavně mnohem lepší audiosystém Burmester. Ve finále tak nebude problém za nejvýkonnější Mercedes EQE zaplatit přes tři miliony korun.

Technické parametry Mercedes-Benz EQE AMG 53 4Matic+

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 964 × 1 906 × 1 492 mm, 2 450 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon460 kW, 626 koní, točivý moment: 950 Nm
Baterie? (90,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,3 kWh / 100 km, dojezd: 660 km
Cena od2 879 800 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze