Drag Race: o kolik je rychlejší e-Tron S než e-Tron?
Audi uvedlo nejsilnější verzi svého čistě elektrického SUV e-tron, kterého se jen v loňském roce prodalo bezmála 50 tisíc kusů. Verze e-tron S má více než 500 koní a její dynamika je lepší než v případě standardního e-tronu 55, stejně tak celkové nastavení auta je sportovnější. e-tron S Sportback zrychlí na stovku za 4,5 vteřiny, což je o více než vteřinu lepší hodnota než v případě e-tronu 55.
A jak je to v praxi? To jsme se rozhodli vyzkoušet jak jinak než závodem na čtvrt míle, tedy 400 metrů, na uzavřeném letišti v Panenském Týnci. Mlha hustá, že by se dala krájet, vytvořila neobvyklý zážitek, kdy jsme se řítili po dráze a neviděli skoro na krok. Povětrnostní podmínky s teplotou kolem nuly, mokrá dráha a obuté zimní (21palcové pneumatiky) mají k ideálu daleko, to nás ale od měření neodradilo. Celý drag race si můžete vychutnat ve videu níže.
Celkem jsme jeli čtyři jízdy a uvádíme nejlepší výsledek. Zatímco původní e-tron 55 zvládl sprint na čtvrt míle za 14 sekund a 13 milisekund, silnější e-tron S dosáhl času o téměř vteřinu lepšího, konkrétně 13 vteřin a 24 milisekund. Největší rozdíl ve prospěch e-tronu S byl hned na startu, kde má díky výrazně vyššímu výkonu viditelně navrch. Po vyčerpání Boost režimu kolem rychlosti 120 km/h je pak rozdíl mezi oběma auty už menší a e-tron S klasickému e-tronu 55 neujíždí tak výrazně.
Technické parametry Audi e-tron (2018) 60 quattro (S)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 902 × 1 976 × 1 615 mm, 2 695 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 370 kW, 496 koní, točivý moment: 973 Nm |
Baterie | 95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 28,1 kWh / 100 km, dojezd: 360 km |
Cena od | 2 500 000 Kč |