Žádný konec. BMW i3 bude pokračovat. Nejspíše dostane ještě větší baterii

Žádný konec. BMW i3 bude pokračovat. Nejspíše dostane ještě větší baterii
  • O pokračování BMW i3 se rozpovídal samotný generální ředitel značky Oliver Zipse
  • Poptávka po tomto elektromobilu roste každý rok a momentálně jde o vydělávající model

Kdybych měl vybrat jedno jediné auto, o kterém si myslím, že ho můžete jen milovat, nebo nesnášet, tak bych řekl BMW i3. Netypický elektromobil nejen designem, ale i interiérem, protisměrným otevíráním dveří nebo pohonem zadních kol. Jednoduše řečeno BMW i3 je prostě jiné.

Když se objevilo hned několik informací, že BMW i3 s velkou pravděpodobností nedostane svého nástupce, byl jsem smutný. Vše to však dávalo smysl. BMW i3 už je na trhu nějaké ten pátek a s velkou pravděpodobností ho měl potkat stejný osud jako Volkswagen e-Golf, který skončí a bude nahrazen modely z divize ID. Jenže podle insideevs.com BMW i3 jen tak neskončí, jak řekl generální ředitel BMW Oliver Zipse.

i3 se bude i nadále vyrábět, o tom není pochyb. Auto je již dnes ikonou. Který vůz si to může nárokovat po pouhých šesti letech? Dnes je po i3 větší poptávka více než kdy jindy,“ řekl Oliver Zipse. A má pravdu. Prodeje v USA lehce klesají, ale zbytek trhů roste.

Poptávka po BMW i3 2014 2015 2016 2017 2018
Počet prodaných kusů 16 052 24 057 25 528 31 482 36 829

S i3 rosteme každý rok – v Evropě tento rok asi o 20 procent. Investice byly odepsány, vyděláváme peníze s každým prodaným kusem. Proč bychom se měli takového modelu vzdát, když se tak dobře prodává? Nepochybuji o tom, že má ještě velký potenciál,“ dodal.

Nabízí se tak otázka, co přesně BMW se svým elektromobilem plánuje. S největší pravděpodobností s dočkáme verze, která bude mít ještě větší baterii a tedy i dojezd.

BMW i3s 94 Ah – test

Technické parametry BMW i3 (2018) 42 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 011 × 1 775 × 1 598 mm, 1 320 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon170 koní, toč. moment: 250 Nm
Baterie42,2 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 260 km
Infotainment? displej
Cena
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze