Kdybych měl vybrat jedno jediné auto, o kterém si myslím, že ho můžete jen milovat, nebo nesnášet, tak bych řekl BMW i3. Netypický elektromobil nejen designem, ale i interiérem, protisměrným otevíráním dveří nebo pohonem zadních kol. Jednoduše řečeno BMW i3 je prostě jiné.
Když se objevilo hned několik informací, že BMW i3 s velkou pravděpodobností nedostane svého nástupce, byl jsem smutný. Vše to však dávalo smysl. BMW i3 už je na trhu nějaké ten pátek a s velkou pravděpodobností ho měl potkat stejný osud jako Volkswagen e-Golf, který skončí a bude nahrazen modely z divize ID. Jenže podle insideevs.com BMW i3 jen tak neskončí, jak řekl generální ředitel BMW Oliver Zipse.
„i3 se bude i nadále vyrábět, o tom není pochyb. Auto je již dnes ikonou. Který vůz si to může nárokovat po pouhých šesti letech? Dnes je po i3 větší poptávka více než kdy jindy,“ řekl Oliver Zipse. A má pravdu. Prodeje v USA lehce klesají, ale zbytek trhů roste.
Poptávka po BMW i3 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
---|---|---|---|---|---|
Počet prodaných kusů | 16 052 | 24 057 | 25 528 | 31 482 | 36 829 |
„S i3 rosteme každý rok – v Evropě tento rok asi o 20 procent. Investice byly odepsány, vyděláváme peníze s každým prodaným kusem. Proč bychom se měli takového modelu vzdát, když se tak dobře prodává? Nepochybuji o tom, že má ještě velký potenciál,“ dodal.
Nabízí se tak otázka, co přesně BMW se svým elektromobilem plánuje. S největší pravděpodobností s dočkáme verze, která bude mít ještě větší baterii a tedy i dojezd.BMW i3s 94 Ah – test
Technické parametry BMW i3 (2018) 42 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 011 × 1 775 × 1 598 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 42,2 kWh (37,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 260 km |
Cena od | 1 043 900 Kč |