Pražský železniční uzel trápí několik kritických míst, které významně ohrožují bezpečnost a plynulost dopravy, a to nejen té železniční. Největší problémy dělá známý čtyřkolejný železniční přejezd ve Velké Chuchli, přes který projede denně kolem 200 vlaků, protože jde o jedno z nejfrekventovanějších míst železniční sítě v metropoli. Sbíhají se tam totiž dvě důležité železniční tepny, především trať 170/171 Praha–Plzeň/Praha–Beroun a tzv. Jižní spojka, odvádějící především nákladní dopravu v západo-východním či západo-severním směru z centra města přes Branický most. Zároveň se jedná o jedno ze dvou životně důležitých spojení v úzkém údolí sevřené Velké Chuchle, jejíž zástavba bezprostředně sousedí s tratí, se silnicí číslo 4, vedoucí do vnitřní Prahy.
Výsledkem jsou velmi často zavřené závory (ve špičce až 52 minut během jedné hodiny), které zdržují řidiče a chodce a zejména druhé jmenované, spolu s cyklisty, také svádějí k nebezpečnému přebíhání při aktivované výstraze. A protože místem procházejí hned čtyři koleje, po nichž se můžou blížit vlaky v libovolném pořadí z libovolného směru a mnohdy vysokou rychlostí, na místě už tragicky vyhasla spousta lidských životů. O řešení v podobě mimoúrovňového křížení a kýžené likvidace dalšího z velkého množství úrovňových železničních přejezdů se mluví už několik dekád, ovšem při minulé rozsáhlé rekonstrukci přilehlých ulic ani následné stavbě železničního koridoru v místě na něj zatím nedošlo.
Ledy se však konečně pohnuly a Správa železnic v tiskové zprávě oznámila zahájení stavby železničního nadjezdu a bezbariérového podchodu pro pěší, které nahradí nebezpečný a obtížný přejezd. Hotovo by mělo být závěrem roku 2027, stavbu za 549 milionů korun zafinancuje Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) a realizaci vysoutěžily společnosti Váhostav a Colas CZ. Nový nadjezd o délce 181 m, vybavený cyklopruhy a chodníkem na jedné straně, propojí ulice Starochuchelskou a Mezichuchelskou v trase dnešní ulice Nad drahou a napojí se na Mezichuchelskou v místě již připravené křižovatky u protihlukové stěny ve známém esíčku. Vznikne celkem 425 m nové komunikace a celkem dva mosty, ten druhý bude měřit jen 6 metrů.

Chodcům poslouží nový bezbariérový podchod ve stopě dnešního železničního přejezdu, který je bezpečně provede nejen pod železniční tratí, ale i pod Radotínskou ulicí. Východ z něj bude u přechodu přes Dostihovou ulici s tím, že nebude chybět ani boční vstup z Radotínské. Podchod navíc umožní přímé pěší napojení na posunutou zastávku Velká Chuchle, která se od závodiště přiblíží k zástavbě tak, aby ji mohli Velkochuchelští snáze využívat.