Vytuněný Model 3 je novým držitelem rekordu elektrických vozů na okruhu Laguna Seca

Vytuněný Model 3 je novým držitelem rekordu elektrických vozů na okruhu Laguna Seca
  • Oproti standardu měla tato upravená verze lepší zavěšení kol, řídící ramena, brzdy i aerodynamiku
  • Tesly začínají vážně konkurovat vozům se spalovacími motory ze stejné výkonnostní kategorie

Asi neexistuje fanoušek motorsportu, který by neznal Lagunu Secu. Tento legendární okruh v Monterey ve státě California je proslulý údajně nejtěžší zatáčkou na světě, kterou je „vývrtka“, tedy esíčkovitá zatáčka, která se na necelých 140 metrech propadne o téměř 18 metrů, což je výška 6patrového rodinného domu. Navzdory tomu, že tu velmi často dochází k vážným nehodám, se tuto trať rozhodla minulý víkend vyzvat upravená Tesla Model 3 Performance, která zde vydřela nejen nelepší čas, co tu kdy Tesla Model 3 zajela, ale překonala i všechny dosavadní rekordy elektrických vozů.

Podle www.teslarati.com minulý víkend proběhly na okruhu Laguna Seca hned dvě elektromobilní akce: REFUEL 11 a Tesla Corsa. REFUEL 11 hostil několik závodů na čas a další soutěže, kde mezi sebou závodily v konkurenčním prostředí elektrické vozy a elektrické motorky. Tesla Corsa se zase zaměřila na příznivce a majitele vozů Tesla. Inkriminovaný Model 3 Performance, který byl řádně vytuněný, na obou akcích zářil: nejprve zvítězil v závodě REFUEL 11 a poté při svém debutu na akci Tesla Corsa zajel nejlepší časy v kvalifikačním kole.

Začneme ovšem od začátku. V září minulého roku stanovil na trati rekord pro elektrické vozy tisícikoňový prototyp Lucid Air s časem 1:39,3. Šlo o speciálně upravený kus s očesaným interiérem, závodní klecí a závodními pneumatikami. V prosinci loňského roku se na trať poprvé vydal se svým Modelem 3 Cameron Rogers, který ho podrobil také značné odtučňovací kůře. Oproti standardní verzi, která na trati stanovila čas 1:46,8, má tato navíc nastavitelné zavěšení kol, vylepšená řídící ramena, lepší brzdy, závodní slicky a přepracovaný přední spoiler i zadní křídlo.

Díky těmto úpravám od Teslarati a Mountain Pass Performance se v prosinci podařilo zajet čas 1:41,2 a s tím samým vozem, který i přes úpravy používá Cameron Rogers denně ke svému dojíždění do práce, se minulý víkend podařilo zajet čas 1:37,5, čímž padl starý traťový rekord pro elektrická vozidla. Pro srovnání: produkční verze Modelu S P100D okruh zdolala za čas 1:43,6. Současný rekord čtyřdveřového produkčního vozu drží Jaguar XE Project 8 s časem 1:37,54 a celkově je mezi produkčními vozy nejrychlejší Dodge Viper ACR s časem 1:28,65.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze