V rámci pořízení elektromobilu je potřeba myslet i na degradaci baterie a to, že kapacita společně s dojezdem výrazně poklesne. Přesně to se stalo majiteli Tesly Model S, která byla vyrobena před 8 lety. O pozoruhodném příběhu informuje insideevs.com. Fin Tuomas Katainen vyřešil problémy se svou Teslou způsobem, jaký se jen tak nevidí. Vše dokazuje níže přiložené video. Za vším stojí závada na voze, kdy se na palubní desce zjevilo několik chybových kódů a do servisního střediska Tesly se vůz dostal na odtahovce.
Po měsíci stání v servisu dostal majitel od Tesly informaci, že auto nelze opravit bez výměny baterie, která bude stát 22 480 dolarů, což je v přepočtu více než 500 tisíc korun. Připomeňme, že auto je staré cca 8 let, takže výměna baterie již není kryta zárukou a cena opravy převyšuje cenu vozu. I z toho důvodu nešťastný majitel po zjištění nepříjemného faktu ztratil nervy a svou Teslu se rozhodl vyhodit do povětří. Stalo se tak v bývalém lomu a aby bylo vše „dokonalé“, k výbuchu použil 30 kg dynamitu. Katainen ale nepostrádá smysl pro humor a v rámci akce do vozu vložil i panenku Elona Muska. Nemusíme asi dodávat, že z Tesly zbylo sotva pár dílů a teprve teď je Model S opravdu neopravitelný.
Technické parametry Tesla Model S Performance
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 316 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 580 kW, 789 koní, točivý moment: 1 140 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 639 km |
Cena od | 2 655 200 Kč |
Uznávám, video jsem neviděl (neumím jazyk), ale drahá baterie???
Viděl jsem někdy někdo nějaký servis třeba M3? 370 kw tohle má 580 kw...
Možná se nejdřív zamyslete, tohle není octavia, u které je oprava v rámci deseti tisíců...