Výroba BMW i3 končí. Rozloučením je výroční exkluzivní edicí HomeRun

Výroba BMW i3 končí. Rozloučením je výroční exkluzivní edicí HomeRun
Fotografie: BMW Group
  • Celkem bylo vyrobeno 250 tisíc kusů
  • Byl to průkopník lokální bezemisní radosti z jízdy a komplexní udržitelnosti

V továrně BMW Group v Lipsku končí jedna éra. Přibližně osm a půl roku po zahájení sériové výroby modelu BMW i3 se jeho výroba chýlí ke konci. Zdroj inspirace, průkopník inovací a lokální bezemisní radosti z jízdy – to je jen krátký výčet přívlastků, které doprovázejí první masově vyráběný čistě elektrický automobil BMW Group od jeho debutu v roce 2013. Vůz odstartoval jako exotický druh v dosud téměř neobjeveném trhu elektromobilů, ale již v průběhu výroby se vyprofiloval v klasiku s nezaměnitelným charismatem a do historie společnosti se zapsal jako průkopník udržitelné mobility. Pro továrnu BMW Group v Lipsku je rozlučka s BMW i3 spojena se začátkem nové kapitoly elektromobility. V rámci plynulého přechodu se zde budou s okamžitou platností kromě výroby vysokonapěťových bateriových modulů, která probíhá již od května 2021, vyrábět i další komponenty pro elektrický pohon.

A již příští rok se na stejném místě bude vyrábět nová generace modelu Mini Countryman, které bude nabízena také s čistě elektrickým pohonem. Tímto způsobem budou využity a dále rozvíjeny odborné znalosti pracovníků v oblasti elektromobility získané v uplynulých letech. Současně se továrna BMW Group v Lipsku stane prvním místem v globální výrobní síti společnosti, kde se budou modely BMW a Mini vyrábět společně. BMW i3 končí svou sériovou výrobu působivým výročním modelem HomeRun. Jen před několika málo dny byl v Lipsku vyroben v pořadí 250 000. kus tohoto kompaktního elektromobilu. BMW i3 je tak nejúspěšnějším elektromobilem v segmentu prémiových kompaktních vozů na světě. A v rozporu s tím, co by se dalo očekávat u výběhového modelu, jeho popularita s přibývajícím věkem neklesala.

BMW i3 se prodává ve více než 74 zemích světa. Na mnoha trzích dosáhlo v segmentu elektromobilů výrazně vyššího tržního podílu než vozy s konvenčním pohonem. Podařilo se mu také nadchnout další cílové skupiny, jelikož v prvních letech bylo více než 80 % všech kupujících BMW i3 novými zákazníky BMW Group. Neutuchající přitažlivost modelu i3, který se pro celý svět vyrábí výhradně v Lipsku, je dána také jeho mimořádně individualistickým charakterem. BMW i3 stalo nejen průkopníkem přechodu na bezemisní mobilitu, ale také důkazem inovativnosti BMW Group v celé řadě oblastí. „BMW i3 má velkou symbolickou hodnotu,“ říká Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. Vývoj vozu popisuje jako ukázkový příklad „BMW cesty“. Ta se vyznačuje zejména odvahou být průkopníkem, dělat věci jinak a nejít pouze s proudem. Podle Zipseho tento způsob myšlení přetrvává, protože i BMW iX, které je svými schopnostmi překvapivé, vychází z této firemní kultury.

Zaměstnanci, kteří se podílejí na výrobě BMW i3 v lipské továrně BMW Group, moc dobře vědí, co tato kultura znamená v praxi. BMW i3 v cílové rovince opět ukazuje elegantní a extravagantní stránku svého charakteru, která již byla předmětem několika limitovaných edicí. Edice BMW i3s HomeRun se vůbec poprvé vyznačuje matným lakováním karoserie z nabídky programu BMW Individual. Tato premiéra je spojena s maximální exkluzivitou, protože edice HomeRun vzniklo pouze deset kusů. Exkluzivně pro edici BMW i3s HomeRun byly do nabídky přidány dva nové matné laky BMW Individual – šedá Frozen Dark Grey a červená Frozen Red II. Edice HomeRun dále zahrnuje 20palcová kola z lehké slitiny s dvojitými paprsky, elektricky ovládanou prosklenou střechu, zatmavená skla, adaptivní LED světlomety a mnoho dalších prvků výbavy. Výroba deseti speciálních modelů byla mimořádnou akcí nejen pro zaměstnance, kteří se podíleli na jejich výrobě v závodě BMW Group v Lipsku, ale také pro majitele těchto speciálních edicí, kteří mohli na vlastní oči v montážní hale sledovat jejich dokončení.

Technické parametry BMW i3 (2018) 42 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 011 × 1 775 × 1 598 mm, 1 320 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie42,2 kWh (37,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 260 km
Cena od1 043 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze