Opel včera otevřel objednávkový systém v rámci ostré verze modelu Mokka GSE. Jeho technika je převzata ze závodního speciálu, který v příští sezoně pojede šampionát ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe“, což je první světový rally-pohár elektromobilů. Až na drobné odchylky v designu tak sériová verze nabídne totožný výkon 280 koní a točivý moment 345 Nm. Nejvíce pojede Mokka GSE rychlostí 200 km/h a ano, znalci již poznali, že stejnou techniku nabízí i Abarth 600e a nebo Alfa Romeo Junior Veloce 280. Sportovně laděný opel dokáže sprintovat z klidu na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy a řidič bude moci zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Sport, Normal a Eco. Potřebnou energii čerpá trakční elektromotor z lithium-iontové baterie o kapacitě 54 kWh – ta propůjčuje (dle WLTP) vozu akční rádius 336 km.
Trakční baterii lze u veřejných DC 100 kW nabíječek nabít ze 20 % na 80 % za 27 minut. K výjimečným jízdním výkonu přispívají i sofistikované technologie, které jsou inspirovány rallyovým prototypem. Sériová Mokka GSE dostala například samosvorný diferenciál Torsen, podvozek má speciálně navržené zavěšení kol s dvojitými hydraulickými tlumiči. Všechny vysokonapěťové komponenty standardní Mokky GSE (především motor, měnič, baterie, kabeláž…) pocházejí ze soutěžní Mokky GSE Rally. Také řízení, podvozek a brzdy byly navrženy s využitím bohatých zkušeností Opelu v automobilových soutěžích. Nová Mokka GSE sebevědomě naznačuje své hodnoty už na první pohled. Kompaktní elektromobil zdobí vpředu i vzadu specifické stylingové prvky řady GSE, v tomto případě inspirované rallyovým speciálem.
Dokonalý kontakt s vozovkou garantují aerodynamicky optimalizovaná 20“ kola z lehkých slitin s pneumatikami Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20. Zaujmou i žluté čtyřpístkové brzdové třmeny u předních kol. Kabině dominují anatomická sedadla s integrovanými opěrkami hlavy čalouněná Alcantarou. Řízení naladěné pouze pro Mokku GSE a nahoře zploštělý sportovní volant poskytují nekompromisně přímou zpětnou vazbu, na sportovní geny upozorňuje nový model i svými hliníkovými sportovní pedály. Standardní výbavou je celá řada bezpečnostních systémů – od LED světlometů Intelli-Lux Matrix přes adaptivní tempomat a systém udržování jízdního pruhu až po zadní kameru se úhlem záběrem 180 stupňů. A na kolik tato novinka vychází? Zájemci o verzi GSE si musí připravit nejméně 1 059 990 Kč, v čemž je aktuálně započítaná sleva 140 tisíc Kč. První vozy by se v ČR měly objevit začátkem roku 2026.
Technické parametry Opel Mokka Electric GSE
Kompletní specifikace| Konstrukce | crossover, 4 150 × 1 787 × 1 535 mm, 1 672 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 207 kW, 280 koní, točivý moment: 345 Nm |
| Baterie | 54 kWh (50,8 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 18,5 kWh / 100 km, dojezd: 336 km |
| Cena od | 1 059 990 Kč |
