Volkswagen představil třetí karosářskou verzi elektrického minibusu Volkswagen ID. Buzz. Ta nabídne prodloužený rozvor, třetí řadu sedadel a mnohem více místa než stávající krátké provedení. Podle automobilky jde dokonce o jeden z nejprostornějších elektromobilů dneška, který má teprve plnohodnotně navázat na tradici ikonického Volkswagenu T1 bus, který se stal symbolem hnutí hippies. Stávající krátké provedení totiž neumělo nabídnout více než pět míst k sezení. Proto také dosud nebylo nabízeno v zámoří. To se nyní mění; minibus se dvěma véčky na čele se po 20 letech vrací na trh Spojených států a Kanady poté, co se odtamtud tehdejší generace T4 stáhla. Severní Amerika prostě pohon předních kol nepřijala.
Ve Spojených státech se také 2. června potenciální nová legenda představila, a to přímo na Huntington Beach, tedy v surfařském ráji na Pacific Coast Highway nedaleko Los Angeles. A také při příležitosti největšího amerického srazu fanoušků starých busíků a jejich vymazlených krasavců, z nichž udělal čas mimořádně cenné veterány. Na jejich odkaz chce ostatně nový elektrický busík v maximální míře navázat a aby o tom nebylo nejmenších pochyb, spolehl se dokonce na pohon zadních kol; tak, jak to mají staří hipíci i noví nostalgici rádi.
Prodloužená verze povyrostla přesně o 250 mm na rozvoru i celkové délce; nyní měří 4 962 mm, což dává předpoklad k opravdu objemnému interiéru. Ten může konečně opět nabídnout nejen až sedm sedadel, ale také prostor pro celou řadu dalších aplikací; nejvíce se těšíme na obytné provedení California. Kdo zrovna nepotřebuje vozit sedm lidí, může využít téměř 2,5 kubíku ložného prostoru (2 469 l).
Tím to ale zdaleka nekončí; o něco pozdější uvedení prodloužené verze vytvořilo prostor pro vylepšení techniky. A ta skutečně přijíždí s velkými novinkami, které bychom skoro označili jako půlgenerační zlepšení. Posuďte sami: platforma sice zůstává MEB, ale větší baterii s netto kapacitou 85 kWh sekunduje zcela nový elektromotor AE550 pracující v nižších otáčkách, tedy efektivněji. Díky němu se nejen zlepší efektivita, čemuž pomůže i úspornější tepelné čerpadlo, ale i dynamika. Jednomotorová verze totiž nabídne až 286 koní, tedy o plných 82 koní více než stávající ID. Buzz. To umožnilo také posunout maximálku z nynějších 145 na 160 km/h. Na příští rok také Volkswagen ohlásil pádivou verzi ID. Buzz GTX s pohonem všech kol, systémovým výkonem 339 k a sprintem z klidu na 100 km/h za 6,4 s.
Uvnitř jsme se sice opět nedočkali geniálního variabilního interiéru ze studie ID. Buzz, čímž zřejmě definitivně pohasly naděje na jeho výrobu, ovšem čekají tam jiné novinky. Nejvíce se Volkswagen chlubí skleněnou střechou o ploše 1,5 m2, která je údajně vůbec největší v celé historii automobilky. Má připomínat legendu mezi legendami, klasický Volkswagen Typ 2 T1 bus Samba s odhrnovacím plátěným dílem střechy. Zatmavovat se bude elektrochromaticky buď ovladačem, nebo hlasovým povelem. Američané se také mohou těšit na ventilovaná sedadla a svítící logo na přídi.
Všichni se pak dočkají nové generace infotainmentu s head-up displejem a paletou nových funkcí v čele s dálkově ovládaným parkováním s pomocí chytrého mobilu. A zájemci se dočkají prvních dodávek v roce 2024, což se týká těch zámořských i Evropanů. Ti druzí každopádně budou své dlouhé busíky dostávat z koncernové továrny v Hannoveru, kde se už dlouhá desetiletí vyrábějí Volkswageny řady T, Multivany a nově i Buzzy.