Aktualizováno
V současné době jsou všechna vyrobená vozidla typu EX30 plně aktualizována skrze OTA. V důsledku toho již nehrozí žádná závada centrální obrazovky, resp. rychloměru. Přepnutí do testovacího režimu je tak plně eliminováno.
Původní zpráva
Všech 71 965 vyrobených modelů EX30 je nutné opravit kvůli softwarové chybě, na kterou se přišlo teprve nedávno. Každý ze zákazníků má na výběr, zda přijme důležitou opravnou aktualizaci přímo v menu vozidla, nebo může zajet do svého servisního střediska. V obou případech se do vozu nahraje opravný balíček, který zajistí, že rychloměr vozu se během jízdy nepřepne do testovacího režimu. Toto je už podruhé, co software pozlobil jinak velmi povedený model EX30. Jeho větší sourozenec Volvo EX90 se zase pro změnu nedostal do výroby a prodeje včas, a to opět kvůli problémům se systémy. Malé Volvo EX30 je přitom základním stavebním kamenem automobilky v oblasti elektromobilů a sedmimístné EX90 ho chce úspěšně následovat.
Naší redakcí již model EX30 prošel a kolega Martin brzy prozradí více. Už nyní ale můžeme konstatovat, jak je na tom s dojezdem. Nedávno se navíc objevila zpráva, že Volvo přesouvá výrobu modelů EX30 a EX90 do svého závodu v Gentu v Belgii v rámci očekávaných cel na elektrická vozidla vyrobená v Číně. K tomu se ale automobilka postavila rázně a vše popřela. Vyrábět má vozy tam, kde jich bude prodávat nejvíce.
Technické parametry Volvo EX30 Single Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 233 × 1 836 × 1 555 mm, 1 840 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 343 Nm |
Baterie | 51 kWh (49 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 134 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 337 km |
Cena od | 869 000 Kč |