Vozy Škoda Enyaq iV najezdily v rámci českého předsednictví EU 120 tisíc kilometrů

1
Vozy Škoda Enyaq iV najezdily v rámci českého předsednictví EU 120 tisíc kilometrů
Fotografie: Škoda Auto
  • Celkem bylo využito 55 kusů modelu Enyaq iV 80x
  • Z veřejných nabíjecích stanic se nabilo 20 978 kWh
  • Vozy využily 64 nabíjecích lokací

Českou republiku při jejím předsednictví EU reprezentovala i flotila elektrických vozů značky Škoda. Úřadu vlády bylo zapůjčeno 55 vozů Enyaq iV 80x s pohonem všech kol, v barvě černá Magic a interiérem EcoSuite z udržitelných materiálů. Tyto automobily sloužily k přepravě delegátů na zasedání summitu a neformálních Rad EU, což znamenalo intenzivní službu zejména v ulicích hlavního města. „Celkem flotila najezdila 120 257 km a nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu překročil 4 000 kilometrů. Kromě wallboxů nainstalovaných v garážích specializovaného útvaru Policie ČR řidiči využívali zejména veřejné nabíječky dostupné prostřednictvím služby Chargee, včetně nabíjecího hubu, který vznikl u Kongresového centra,“ uvádí Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.

Na veřejných nabíječkách absolvovala flotila vozů Enyaq iV drtivou většinu nabíjení. Celkem jich proběhlo 1 085 na 101 stanicích a bylo využito 20 978 kWh elektrické energie. Převážnou část, 88,3 % veškerého nabíjení, obstaraly DC rychlonabíjecí stanice využívající stejnosměrného proudu. Na pomalejších AC nabíječkách doplnila elektrická flotila 8 % energie. Nejmenší část, 3,7 % spotřebované energie, zajistily superrychlé nabíječky HPC, které jsou schopné nabít baterii modelu Enyaq iV 80x na 80 % její kapacity podle podmínek už za 36 minut. Hodí se tedy především pro delší cesty, nejčastěji je proto najdeme u dálnic či rychlostních silnic. V nabíjení flotily vozů pro předsednictví EU, které se pohybovaly primárně po Praze, tak zcela pochopitelně hrály jen okrajovou roli.

Enyaq iV nabízí velkorysý prostor i atraktivní vzhled, špičkové jízdní výkony, bohatou výbavu a maximální úroveň bezpečí i komfortu. Představuje tak důkaz, že ekologicky šetrná mobilita a boj proti změně klimatu nemusí pro řidiče a cestující znamenat ústupky a kompromisy. V rámci předsednictví EU tak posloužil jako názorná ukázka toho, že se Česká republika hlásí k podpoře elektromobility a ochraně klimatu.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80x iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon195 kW, 265 koní, točivý moment: 425 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 509 km
Cena od1 464 900 Kč
Diskuze ke článku
Jan Motejl
Jan Motejl
Myslím, že by bylo lepší napsat pravdu. Vozidla půl roku prostála ne najezdila. Možná špatně čtiu nebo počítám. Vyšel mi průměrný nájez skoro 13 km denně. To opravdu je třeba nabíjet na rychlonabíječkách?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze