Neprávem ve stínu naleštěných elektrických tahačů se na stánku Volvo Trucks na nedávném veletrhu IAA Hannover 2022 blýskla důležitá novinka. Hnací náprava e-axle nově integruje hnací elektromotor i převodovku, tím umožňuje vypustit kardanový hřídel a zcela uvolnit prostor, kde se u spalovacích náklaďáků nachází motor. Navíc zmenšuje mechanické ztráty přenosu síly a zjednoduší výrobu.
Je nasnadě, co konstruktéři elektrokamionů udělají s uvolněným prostorem. Baterie nebo palivové články bude nově možné osadit pod budku na místo spalovacího motoru s převodovkou, i do rámu, kudy dříve procházela kardanová hřídel. Spalovací kamiony tu s námi ještě nějaký pátek budou a dokud se jim jejich elektrické deriváty budou kvůli úspoře výrobních nákladů maximálně podobat, zvenčí si změny jen tak nevšimneme. Avšak postupná integrace elektro výzbroje spojená s jejím zmenšováním dává už dnes tušit zcela nové možnosti pro konstruktéry nákladních aut zítřka. Novinka totiž v tuto chvíli ještě není připravena pro sériovou výrobu, podle zástupců výrobce si ještě pár let počkáme.