Volvo se stává veganskou značkou. V interiérech už nenajdete kůži

1
Volvo se stává veganskou značkou. V interiérech už nenajdete kůži
Fotografie: Volvo Cars
  • Přírodní kůže už patří mezi ekologicky rizikové materiály
  • Automobilky hledají její náhražky
  • Lídrem tohoto trendu by rádo bylo Volvo

Švédsko-čínská značka Volvo chce mezi své marketingové nástroje započítat nejen špičkovou bezpečnost, ale také klimatickou zodpovědnost. Nejenže přebudovává všechny své továrny, aby byly co nejdříve uhlíkově neutrální a do roku 2040 chce ve výrobě používat výhradně recyklované materiály, ale pozornosti neušly ani interiéry. Ty budou u všech nově uvedených modelů (počínaje C40 Recharge a elektrické XC90) výhradně z ekologických materiálů, tedy z recyklovaných PET lahví, korku a dalších dřevěných materiálů z certifikovaných obnovitelných zdrojů a tkanin biologického původu. Pokud máte pocit, že v seznamu chybí kůže, tak to není jen pocit. Ta totiž byla totiž podle electrek.co označena za rizikovou kvůli životním podmínkám zvířat a vlivu jejich velkochovů na klima.

Místo koženého čalounění si tak v blízké budoucnosti objednáte údajně vysoce kvalitní náhražky, v první řadě materiál Nordico, vzniklý kombinací výše uvedených ekologických materiálů. My už jsme nové materiály okusili při nedávném jezdění se sportovním Polestarem 2 a konstatovali, že v komfortu mají ještě proti kůži jisté rezervy. Jenže tomuto trendu se těžko ubráníme, takže budeme doufat, že vývoj bude v této oblasti dále pokračovat.

Volvo C40 Recharge
Podle Volva by nové materiály měly kůži plně nahradit
Související články
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Kůže je tolik, že ji nestačí ani zpracovat, ale dražší a nekvalitnější náhražky je asi nutnost pro naši zblblou civilizaci západního typu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze