Nové, velké SUV Volkswagen Tayron nahrazuje někdejší prodlouženou verzi Tiguanu, pojmenovanou Tiguan Allspace. Oproti ní povyrostl na 4,8 metru a nabídne i podstatně větší zavazadelník se základním objemem až 885 l podle VDA. Nabídne volitelný pohon všech kol, s nímž se automaticky pojí i schopnost utáhnout 2,5tunový bržděný vlek. Zpočátku nabízený benzinový motor 1.5 TSI se spoléhá na 48V mild-hybrid (eTSI), či plug-in hybrid (eHybrid). Verze PHEV budou v nabídce hned dvě, a to s výkony 204 nebo 272 k. Díky baterii s netto kapacitou 19,7 kWh nabídnou elektrický dojezd přes 100 km a také DC dobíjení 50 kW či AC 11 kW. Později přibydou také konvenční spalovací verze, přičemž jejich nabídka bude víceméně kopírovat již prodávaný Kodiaq.
Dnes Volkswagen zahájil v některých zemích (v Česku zatím nikoliv) předprodej čtyř motorizací, ačkoliv oficiální premiéra proběhne až příští týden na pařížském autosalonu. K mání jsou tři linie výbavy Life, Elegance a R-Line, přičemž už ta startovní nabízí důstojný standard včetně 9 airbagů, třízónové klimatizace, volby jízdních režimů, ambientního osvětlení, infozábavního systému s velkým displejem, bezdrátovým AA/ACP a možností dodatečné aktivace navigace za poplatek, 17" litých kol, zadních slunečních clonek či plně LED osvětlení. Náročnější mohou získat i maticové světlomety, adaptivní podvozek DCC Pro, sadu asistentů Travel Assist, střešní okno, kožené čalounění s masáží a odvětráváním sedadel či soundsystém Harman Kardon 700 W.