Poslední do party je bratr Škody Epiq s logem VW. Podívejte se na VW ID. Cross
Volkswagen bude mít v nabídce nejvíce malých elektromobilů z celé skupiny Core, do níž kromě jeho samotného patří ještě značky Škoda Auto, Seat, Cupra a Volkswagen Užitkové vozy. Celkem půjde o čtyři modely, z nichž jeden bude sdílet i se Škodou (Epiq) a Cuprou (Raval). Bude to crossover s délkou 4,16 m, zhruba odpovídající současnému spalovacímu modelu T-Cross a zároveň tedy půjde o model velmi blízký právě Škodě Epiq, která má podobné rozměry. Sériová verze Volkwagenu se představí napřesrok a právě nyní nám Volkswagen naznačil konceptem ID. Cross, jak bude vypadat. A jak u Volkswagenu víme, vzhled bude určitě velmi blízký finální podobě, což naznačuje i fakt, že výrobce už teď odhalil některé přesné technické parametry.










Designéři pod vedením Andrease Mindta plně využili možnosti, že zatímco délka nových aut je přísně sledovanou veličinou, u šířky a výšky to až tolik neplatí. Vůz se tedy v příčném směru roztáhl až na 1 839 mm, což je jen o 2 cm méně oproti současnému Tiguanu, který je ovšem o dvě třídy výše. To mu dodalo velice ramenatý vzhled, ještě podpořený mohutnými lemy blatníků a v případě konceptu i obřími, 21" koly. Silueta zaujme absencí stoupajících linií i třetích bočních oken, nahrazených silnými C-sloupky, ovšem opticky zeštíhleným černou barvou i horizontálními segmenty. Ty jsou mimochodem podsvícené, takže noční podpisy se nám na autech zřejmě začínají stěhovat i na boky.
Šéfdesignér to označuje za nový tvaroslovný jazyk Pure Positive, postavený na čistotě, stabilitě, sympatiích a „tajné omáčce“, o které hovořil už při loňském představení konceptu ID. 2all, z nějž se pomalu klube nové, sériové Polo a Polo GTI. Vidíme tedy vůz, který bude podle Mindta nejen inspirovat další nové modely značky, ale i určovat trendy.







To platí i pro řešení vnitřního prostoru, který těží z nezvykle dlouhého rozvoru 2 601 mm (ještě druhá generace Octavie Combi si vystačila s 2 578 mm) a nabízí kromě zavazadelníku o objemu 450 litrů také přední kufr, tedy frunk, který pojme 25 litrů a prostor pro pět cestujících, o kterém automobilka tvrdí, že se hodí i na delší cesty a která lze změnit na místa k odpočinku jako v ID. Buzz. Do béžova laděný interiér nabízí látkou potažené povrchy a přehledně rozložené ovládací prvky se dvěma velkými displeji. Nezapomnělo se ovšem ani na mechanické ovladače pro často používané funkce, volant pak nabízí místo kapacitních dotykových ploch skutečná tlačítka.

Sportovní derivát Renaultu Scenic se již testuje. Dostane logo Alpine a hromadu koní
Soudě podle ne úplně jednoznačné formulace v tiskové zprávě by se měla stávající platforma MEB postupným vylepšování už napřesrok změnit v MEB+, což se týká i tohoto konceptu. Bohužel jsme se nedočkali popisu změn, jen konstatováním, že napřesrok dorazí nová generace softwaru, která kromě jiného vylepší i soubor asistentů Travel Assist. Zde byla každopádně použita verze Entry s předním pohonem a integrovanou poháněcí jednotkou. Ta zde byla naladěna na 211 k, s nimiž dosáhne rychlosti až 175 km/h, nebo utáhne 1 200 kg těžký vlek. Automobilka dokonce uvádí i WLTP dojezd, a sice až 420 km.









Aktuálně je vůz v podobě konceptu oficiálně odhalen, přímo z Mnichova vám přineseme i první dojmy s videem, kde se dozvíte i další detaily. Představení sériové verze proběhne v druhé polovině roku 2026, tedy podobně jako u sesterské Škody Epiq. Jak nám potvrdil český Volkswagen, na český trh se sériová verze ID. Cross Conceptu dostane začátkem roku 2027 s tím, že rovnou na startu budou k dispozici základní, nejlevnější verze.






