Nedávno jsme vám prozradili, jaká je spotřeba ID.3 na dálnici z Prahy do Brna. Jenže aktuálně se začíná ukazovat, že při vývoji vozu někdo zřejmě udělal chybu. Podle insideevs.com se totiž Volkswagen ID.3 začíná projevovat jako poměrně hodně poruchové auto.
Již se podařilo zdokumentovat 30 případů, kdy se ID.3 naprosto odporoučel a defacto „umřel“. Nebylo výjimkou, že někteří majitelé ho prostě jeden až dva dny nechali zaparkovaný v garáži a následně po příchodu k vozu se do něj nešlo dostat. Byl totiž zcela vybitý a na nic nereagoval. Objevily se také případy, kdy byl sice ID.3 schopen jízdy, ale pro změnu se z ničeho nic odpojily klíče. Majitel se tak do vozu opět nebyl schopen dostat a nikdo netuší přesnou příčinu.
Zatím se spekuluje o softwarové chybě, která zkrátka znemožňuje uchování zbylé energie pro další jízdu. Ostatně, ještě před jeho oficiální premiérou se na svět dostávaly zprávy o tom, jak si Volkswagen neví rady s celkovým doladěním vozu, což ve výsledku posunulo i samotné představení veřejnosti. Podle posledních zpráv se pak k zákazníkům dostaly ještě nepříliš dokonalé verze. Volkswagen se totiž nechal včera slyšet, že teprve v prvním čtvrtletí příštího roku se dostane do rukou zákazníků ID.3 s finální a konečnou verzí softwaru. Faktem ale je, že zákazníci, kteří se rozhodli Volkswagen ID.3 převzít, věděli, že finální verzi softwaru a s ní i některé funkce, dostanou až později. Ta jim bude vo zozu nainstalována při návštěvě servisu a poté již by měly fungovat aktualizace on-line.
Technické parametry Volkswagen ID.3 45 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 225 Nm |
Baterie | 48 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 330 km |
Cena od | 895 900 Kč |