Už příští rok chce Volkswagen v Německu testovat ultrarychlé nabíjecí stanice, které lze dle potřeby přemístit. Má se vlastně jednat o velké baterie až o kapacitě 360 kWh. Cílem Volkswagenu je díky těmto bateriím lépe regulovat elektrický proud a méně namáhat elektrickou soustavu.
Podle Volkswagenu baterie za 17 minut do auta „doručí“ až 28 kWh, což je v případě Volkswagenu e-Golf a podobných elektromobilů více jak polovina kapacity akumulátorů. Počítá se s tím, že na nabíjecí stanici budou instalovány solární panely.
První stanice se bude testovat už letos ve Wolfsburgu. Postupně by se mohly rozrůstat po celém Německu. Nabíjecí stanice zvládnou nabíjet až čtyři vozidla. Zda se však nabijí za zmíněných 17 minut do 80 procent není jasné. Podle mého jde o daleko lepší řešení než E-MONA, ačkoli nejde úplně o totéž.