Volkswagen Arteon příští rok dostane nástupce. Bude jím elektrický ID. Aero

5
Volkswagen Arteon příští rok dostane nástupce. Bude jím elektrický ID. Aero
Fotografie: Volkswagen
  • Vůz se bude prodávat v Evropě i USA
  • Za dva roky by měla dorazit praktičtější verze kombi
  • Základem se stane provedení se 77kWh baterií a předním pohonem

Dosavadní vlajková loď značky Volkswagen, model Arteon, se příští rok oficiálně stáhne z prodeje. Jeho nástupcem se totiž stane plně elektrický model ID. Aero, jak píše insideevs.com. Nový vrchol značky má dorazit nejprve s bateriemi o kapacitě 77 kWh, která má být základní a nejlevnější volbou. Ve vyšších verzích můžeme očekávat pohon všech kol, větší kapacitu baterie a zcela nové prvky výbavy, které si u modelu ID. Aero odbydou premiéru. Současně se počítá s prodejem nejen v Evropě, ale také v USA, kam dorazí v první polovině roku 2024.

Ačkoliv se má jednat o to nejlepší od Volkswagenu, ID. Aero bude konkurovat například BMW i4 nebo Tesle Model 3. Je proto otázkou, do jaké míry přijme veřejnost fakt, že nic lepšího (a většího) se od Volkswagenu aktuálně nechystá. Přibližně rok od uvedení do prodeje v Evropě by se měla objevit i varianta kombi, která bude nástupcem Arteonu Shooting Brake. Obě karosářské verze využijí elektrickou platformu MEB a v nejúspornější verzi s pohonem přední nápravy by měl být zaručen dojezd okolo 620 km. Jakmile si někdo zvolí silnější provedení se dvěma elektromotory, dojezd poklesne na zhruba 500 km.

Technické parametry Volkswagen Arteon eHybrid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 862 × 1 871 × 1 442 mm, 1 809 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie13 kWh (10,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 5,8 l / 100 km
Cena od949 900 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Nj jenže ID.4 je oproti Modelu3 naprostý gigant jak na pohled, tak v šířce ramen, délce interiéru, místem pro nohy zadních cestujících i objemu kufru...a při tom je kratší i užší a s menším rozvorem. Taže si nedělám iluze, že Aero bude velký repre sedan který bude ale na milimetry něco mezi Golfem a Passatem.
Milan Reznicek
Milan Reznicek
No to bude fakt pecka🙈 proti 2.0 TSI nebo TDI bude třeba ještě jízdenky na vlak na zpáteční cestu 🤣 a hlavně spořit na novou baterii...
Peter
Peter
Naposledy upraveno: 21. 9. 2022 12:27
Budete brečet,že ste propadli výrobe el.aut na základe Bruselu.
Je to propadák a auta nebude mít kdo kupovat,z důvodu jejich ceny,ceny baterii a to,že vydrží jenom pár let,přesne do vypovězení záruky na baterii,nebo počtem najetých kilometrů.
Pak jsou už neprodejná,nikdo nebude kupovat auto,kde musí zaplatit za baterii 600.000,- i s výměnou-a to jsou ty levnejší baterie.
U nových Audi stojí baterie přes 900.000,-
A ve finálu,cena elektriny stále stoupá,což nikoho neteší a obzvlášt majitele el.aut.
Peter
Peter
A ješte malý dotaz,kouknete se v Nemecku na prodeje ID3 a ID4.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze