Dosavadní vlajková loď značky Volkswagen, model Arteon, se příští rok oficiálně stáhne z prodeje. Jeho nástupcem se totiž stane plně elektrický model ID. Aero, jak píše insideevs.com. Nový vrchol značky má dorazit nejprve s bateriemi o kapacitě 77 kWh, která má být základní a nejlevnější volbou. Ve vyšších verzích můžeme očekávat pohon všech kol, větší kapacitu baterie a zcela nové prvky výbavy, které si u modelu ID. Aero odbydou premiéru. Současně se počítá s prodejem nejen v Evropě, ale také v USA, kam dorazí v první polovině roku 2024.
Ačkoliv se má jednat o to nejlepší od Volkswagenu, ID. Aero bude konkurovat například BMW i4 nebo Tesle Model 3. Je proto otázkou, do jaké míry přijme veřejnost fakt, že nic lepšího (a většího) se od Volkswagenu aktuálně nechystá. Přibližně rok od uvedení do prodeje v Evropě by se měla objevit i varianta kombi, která bude nástupcem Arteonu Shooting Brake. Obě karosářské verze využijí elektrickou platformu MEB a v nejúspornější verzi s pohonem přední nápravy by měl být zaručen dojezd okolo 620 km. Jakmile si někdo zvolí silnější provedení se dvěma elektromotory, dojezd poklesne na zhruba 500 km.
Technické parametry Volkswagen Arteon eHybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 862 × 1 871 × 1 442 mm, 1 809 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 13 kWh (10,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 5,8 l / 100 km |
Cena od | 949 900 Kč |
Je to propadák a auta nebude mít kdo kupovat,z důvodu jejich ceny,ceny baterii a to,že vydrží jenom pár let,přesne do vypovězení záruky na baterii,nebo počtem najetých kilometrů.
Pak jsou už neprodejná,nikdo nebude kupovat auto,kde musí zaplatit za baterii 600.000,- i s výměnou-a to jsou ty levnejší baterie.
U nových Audi stojí baterie přes 900.000,-
A ve finálu,cena elektriny stále stoupá,což nikoho neteší a obzvlášt majitele el.aut.