Vodíkové historické Ferrari s motorem V12? Už brzy to může být čirá realita

2
Vodíkové historické Ferrari s motorem V12? Už brzy to může být čirá realita
Fotografie: Forge Design
  • Reinkarnované Ferrari dostane nepřímé vstřikování vodíku
  • Bude se jednat o první vodíkový dvanáctiválec na světě
  • Vůz má věrně kopírovat svého legendárního předchůdce

Když se v roce 1959 představilo Ferrari 250 GT SWB, nikoho by v tu dobu zřejmě nenapadlo, že po více jak padesáti letech se tento kultovní sporťák dočká oživení. Budoucnost však přeje čistým pohonům a toho chce využít londýnská firma Forge Design. Ta podle carscoops.com pracuje na reinkarnaci tohoto vozu, který má opět dorazit s dvanáctiválcovým motorem. Jeho výkonnostní parametry se mají věrně podobat originálu, avšak je tu jedno velké ale. Plnotučný dvanáctiválec totiž nebude poháněn benzinem, nýbrž vodíkem.

Vůz má zatím pracovní název Competizione Ventidue a jeho karoserie bude vyrobena z kompozitních materiálů. Podvozek má být o něco tužší než v případě originálu a vybaven bude nezávislým zavěšením kol. Přítomna bude výkonná brzdná soustava s několika bezpečnostními systémy a LED světla. Váha vodíkového motoru by měla dosáhnout 165 kg a výkon se má pohybovat lehce nad hranicí 300 koní. Ačkoliv se zatím jedná o čistou koncepční podobu, podle dosavadních zpráv bude reálný produkt vypadat dost podobně. Otázkou je však cena, která jistě nebude malá. Má se jednat o limitovanou produkci, což už samo o sobě leccos naznačuje.

Diskuze ke článku
Heksa Roman
Heksa Roman
"Budoucnost však přeje čistým pohonům a toho chce využít londýnská firma...." to nedava naprosto zadny smysl. Na vodiku minimalne zatim neni nic cistyho, vyrabi se z fosilnich paliv a je vubec otazka zda se to do budoucna zmeni zvhledem k energeticke narocnosti. A nasledne paleni vodiku v motoru take neni ciste a neni to ani moc efektivni. Takze budoucnost sice preje cistym pohonum, ale tento mezi ne rozhodne nepatri.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze