Honda Clarity Fuel Cell se rozhodla podstoupit testy spotřeby u amerického úřadu pro ochranu životního prostředí a obstála na výbornou. Vůz na vodíkový pohon podle měřícího cyklu EPA dosáhl dojezdu 366 mil, což je pro našince 589 kilometrů. Dojezd představuje nejlepší hodnotu mezi všemi vozy poháněnými palivovými články i elektromobily. Druhá je samozřejmě Tesla s dojezdem 315 mil, respektive 507 kilometrů. Nutno dodat, že americký cyklus EPA je mnohem přísnější než naše NEDC. Již zmiňovaná Tesla totiž v USA podle EPA ujede 507 kilometrů, u nás ale stejný model ujede o 106 kilometrů více. Spotřeba energie se pak ještě nahrubo přepočítává na benzin a ekvivalentní spotřeba paliva by pak činila 3,46 litrů na sto kilometrů.
Clarity Fuel Cell je první automobil s palivovými články, u kterého je celé hnací ústrojí umístěno pod kapotou. Zajímavé řešení pohonu bychom měli na vlastní kůži zažít již na konci roku – právě v tuto dobu nová Honda totiž dorazí do Evropy. Prodeje však budou omezené a vůz se bude na jednotlivé trhy uvádět v rámci programu HyFIVE, který si bere za cíl rozšířit vozidla poháněná palivovými články a přispět k rozvoji potřebné infrastruktury.
Zdroj: tisková zpráva