Víme, jak se to má se službou Volvo on Call v Česku

5
Víme, jak se to má se službou Volvo on Call v Česku
  • Proces implementace je již spuštěn, přesný termín bude stanoven centrálou
  • Problém spočíval v poddimenzovaných serverech

V souvislosti s Volvem se nás často ptáte na službu Volvo on Call. Množství dotazů, jestli se u nás služba vůbec někdy spustí, proč u nás nefunguje nebo jestli na nás Volvo prostě jen „kašle“, se zvýšilo po testu Volva XC90, které službu také postrádá. A právě u hybridu by mobilní aplikace, která zjistí veškeré informace o vozidle nebo dokáže auto dálkově vytápět, přišla velice vhod.

Scénář naštěstí nemá ten nejhorší průběh, kdy by Volvo nezajímal tak malý trh a proto se tedy neobtěžovalo službu do ČR vůbec zavádět. Při zavádění služby Volvo on Call se jednoduše nepočítalo s tak velkým zájmem a majitelé v Německu a dalších zemích, kde služba funguje, využívají mobil propojený s automobilem více než se čekalo. Komunikace mezi automobilem a telefonem neprobíhá přímo, aby nedošlo k problémům jako v případě Mitsubishi Outlanderu. Vše je řešeno přes server, na který chodí požadavky z mobilní aplikace. Server pak pošle příkaz samotnému automobilu, který je připojený k internetu. Servery ale byly bohužel dimenzovány na mnohem menší míru využívání. Kvůli obavám, že služba poběží ve všech evropských pomalu a nebude stabilní, se automobilka rozhodla v tuto chvíli nepokračovat v rozšiřování do dalších států.

Volvo se totiž bálo nespokojenosti zákazníků, kteří by si za službu připlatili, ale nakonec by jim nefungovala. Proto se čekalo, než se kapacita serverů navýší a služba bude fungovat bezchybně pro všechny zákazníky. Momentálně je spuštěn proces implementace. Přesný termín spuštění bude stanoven centrálou. Určitě vás budeme o dalším průběhu informovat.

Diskuze ke článku
Jiří Kolář
Na co jsou třeba nějaké servery při dálkovém ovládání topení, klimatizace a dalších funkcí vozdila, ke informacím informacím o vozidle atd. ???
Martin Smolík
Takže VOC funguje v celé Evropě, USA, Číně atd. ale ne v ČR, protože těch pár zdejších uživatelů by způsobilo kolaps všech serverů ? Co to je za hloupost ?? Nejsou to spíš trošku legrační pokusy o ospravedlnění reálného kolapsu ze strany Volva vůči ČR (anebo ČR vůči Volvu ?). Je dost trapné že v nejnovější oslavně prezentované generaci Volvo aut (XC90, S90, V90) si majitelé, kteří za ně dali miliony, nemůžou například spustit na dálku topení apod. (a ve starých Volvech to bez problémů a bez serverů šlo). A přitom stačí si to auto koupit za rohem v Německu nebo Polsku, aktivovat si VOC tam a VOC bude v ČR normálně fungovat a servery kupodivu nespadnou ... Problém asi bude někde úplně jinde ...
Zdeněk Opršal
Zdeněk Opršal
Nemůžu se zbavit dojmu, že Volvo na český trh kašle nebo je špatně řízeno:
Služba vzdáleného přístupu - servisu - nefunguje.
Hlasové ovládání v češtině nefunguje a co víc, po zvolení češtiny nelze použít ani fungující anglické ovládání.
Opravdu se vyplatí, tvářit se, že nejsem Čech. Po investici do nesporně drahého vozu se k češtině nepřiznávejte.
VolksWagen (resp. Škodovka) nás má raději a pracuje pro české zákazníky s veškerou péčí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze