V souvislosti s Volvem se nás často ptáte na službu Volvo on Call. Množství dotazů, jestli se u nás služba vůbec někdy spustí, proč u nás nefunguje nebo jestli na nás Volvo prostě jen „kašle“, se zvýšilo po testu Volva XC90, které službu také postrádá. A právě u hybridu by mobilní aplikace, která zjistí veškeré informace o vozidle nebo dokáže auto dálkově vytápět, přišla velice vhod.
Scénář naštěstí nemá ten nejhorší průběh, kdy by Volvo nezajímal tak malý trh a proto se tedy neobtěžovalo službu do ČR vůbec zavádět. Při zavádění služby Volvo on Call se jednoduše nepočítalo s tak velkým zájmem a majitelé v Německu a dalších zemích, kde služba funguje, využívají mobil propojený s automobilem více než se čekalo. Komunikace mezi automobilem a telefonem neprobíhá přímo, aby nedošlo k problémům jako v případě Mitsubishi Outlanderu. Vše je řešeno přes server, na který chodí požadavky z mobilní aplikace. Server pak pošle příkaz samotnému automobilu, který je připojený k internetu. Servery ale byly bohužel dimenzovány na mnohem menší míru využívání. Kvůli obavám, že služba poběží ve všech evropských pomalu a nebude stabilní, se automobilka rozhodla v tuto chvíli nepokračovat v rozšiřování do dalších států.
Volvo se totiž bálo nespokojenosti zákazníků, kteří by si za službu připlatili, ale nakonec by jim nefungovala. Proto se čekalo, než se kapacita serverů navýší a služba bude fungovat bezchybně pro všechny zákazníky. Momentálně je spuštěn proces implementace. Přesný termín spuštění bude stanoven centrálou. Určitě vás budeme o dalším průběhu informovat.
Služba vzdáleného přístupu - servisu - nefunguje.
Hlasové ovládání v češtině nefunguje a co víc, po zvolení češtiny nelze použít ani fungující anglické ovládání.
Opravdu se vyplatí, tvářit se, že nejsem Čech. Po investici do nesporně drahého vozu se k češtině nepřiznávejte.
VolksWagen (resp. Škodovka) nás má raději a pracuje pro české zákazníky s veškerou péčí.