Jak informoval The Verge, americký výrobce elektromobilů Rivian, založený v roce 2009 Robertem „RJ“ Scaringem, absolventem Massachusettského technologického institutu (MIT), výrazně přepracoval svou aplikaci Energy a s ní i celý uživatelský zážitek z nabíjení. Cílem je přitom podle šéfa softwarového vývoje Wassyma Bensaida demokratizovat přístup k informacím o tom, jak vaše auto přijímá energii a jak ji využívá.
Update zavádí dvě hlavní záložky – „Charging“ a „Energy Monitor“. Zatímco první ukazuje, kolik energie aktuálně proudí do baterie během nabíjení a kolik spotřebovávají další systémy, jako je klimatizace nebo připojené příslušenství, druhá se zaměřuje na spotřebu během jízdy i stání – například ukáže, jak dojezd ovlivňuje používání zásuvek, pohonného ústrojí nebo vnější teplota.
Zajímavou novinkou je pak i funkce „Trip Target“, která při plánování trasy doporučí ideální úroveň nabití. „Jakmile začne nabíjení, aplikace automaticky vypočítá, kdy je dosaženo dostatečné kapacity pro zbytek cesty. Není tedy třeba čekat na 100 % – ani na 80 %, pokud si hlídáte zdraví baterie,“ vysvětluje Bensaid.
Nový graf spotřeby umí zobrazit dopad vaší jízdy na dojezd v reálném čase, a to včetně přehledu z minulosti. Uživatele navíc provází animovaný maskot Yeti, který mění výraz podle toho, jak efektivně řídíte. Aplikace zároveň nabízí personalizované tipy pro úsporu energie.
Na přání zákazníků pak přibyla i možnost předkondicionování baterie na vyžádání – tedy možnost zahřát/ochladit akumulátor ještě před zahájením jízdy či nabíjení. To výrazně zrychlí proces nabíjení, který je obecně svižnější i díky optimalizaci teplot a vylepšení jednotlivých článků. Například model R1 s baterií Gen 2 Large Pack má zvládnout díky novému softwaru doplnit 15 % dojezdu za 15 minut při výkonu až 215 kW.
Rivian ale míří ještě dál. „V příštích týdnech spustíme funkci Smart Charging, která zákazníkům umožní časovat domácí nabíjení podle cen elektřiny a emisních špiček,“ říká Bensaid. „Většina lidí ani neví, jaké mají v místě bydliště tarify. Naším cílem je vše automatizovat – nastavíte to jednou a software se postará o zbytek.“ V roce 2026 navíc přijde dlouho očekávaná schopnost dodávat elektřinu zpět do sítě, domu nebo jinému vozidlu.
